مدیران سامسونگ متهم به جعل نتایج بازدهی تراشه شدند

مدیران ریخته‌گری سامسونگ متهم به جعل نتایج بازدهی تراشه ۵ نانومتری شدند.

به گزارش ایمنا، پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه کوالکام از بازده پایین ۳۵ درصدی به دست آمده توسط گره فرآیند چهار نانومتری Samsung Foundry ناراحت است و نمی‌خواهد با این شرکت همکاری کند، به تازگی گزارش جدید دیگری منتشر شده است.

بر اساس گزارش فون آرنا، گفته می‌شود سامسونگ در حال بررسی احتمال وقوع تقلب در داخل کسب و کار ریخته گری این شرکت است. مدیران Samsung Foundry در رسانه‌های کره‌ای، متهم به ساخت داده‌های جعلی از نرخ بازده گره فرآیند چهار نانومتری و پنج نانومتری هستند.

این داده‌ها که به صورت درصد بیان می‌شود، نشان می‌دهد که چه تعداد تراشه با استانداردهای آزمایش کیفیت مطابقت دارد. گزارش قبلی نشان می‌داد که بازدهی گره فرآیند چهار نانومتری Samsung Foundry در مقایسه با بازده ۷۰ درصدی که توسط رقیب TSMC به دست آمده بود، ۳۵ درصد ضعیف بود.

در گزارشی، بازدهی ضعیف برای تولید تراشه Snapdragon ۸ Gen ۲، به عنوان دلیل جایگزینی TSMC به جای Samsung Foundry توسط کوالکام، ذکر شده است.

خبر رسیده که مقامات سامسونگ در حال تلاش برای ردیابی وجوهی هستند که قرار بود برای بهبود بازده در Samsung Foundry استفاده شود. گزارش‌های مربوط به بازده ضعیف و کمبود بودجه در Samsung Foundry در زمان بدی برای سامسونگ منتشر می‌شود، زیرا این شرکت و TSMC تنها دو کارخانه ریخته‌گری در جهان هستند که می‌توانند تراشه‌های کمتر از پنج نانومتر را تولید کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 557870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.