چهره‌های ورزشی سرشناس اوکراین برای همبستگی فراخوان دادند

افرادی مانند آندری شوچنکو، الکساندر زینچنکو و فئودور اسمولوف همگی به هرج و مرجی که اروپای شرقی شاهد آن است واکنش نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حتماً تاکنون متوجه حمله روسیه به کشور اوکراین شده‌اید، متوجه شرایط وخیم در این کشور و اوضاع اسفناک مردمی بی گناه که روزهای تلخ و سیاهی را سپری می‌کنند. پس از این اتفاق، چهره‌های سرشناس مردم این کشور، واکنش جدی به اقدامات بی رحمانه روس‌ها و ولادیمیر پوتین نشان داده‌اند.

چهره‌های سرشناس اوکراین برای همبستگی فراخوان دادند



"الکساندر زینچنکو"، مدافع منچسترسیتی و "آندری شوچنکو"، مهاجم سابق آث میلان، از جمله ستارگان برجسته ورزشی از اوکراین هستند که با تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه، خواستار همبستگی در داخل کشورشان شده‌اند.

روسیه حمله گسترده‌ای را به همسایه اروپای شرقی خود آغاز کرده است و کاروان‌های نظامی به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از همه جهت وارد خاک اوکراین شده‌اند. صدای انفجارها در سراسر کشور شنیده شده است و پوتین اظهار داشت که مقاومت قدرت‌های خارجی با واکنش "فوری" روبرو خواهد شد و نگرانی جدی در میان کسانی که آن بخش از جهان را خانه می‌خوانند، برانگیخت.

"زینچنکو"، ملی پوش اوکراینی که دوران باشگاهی خود را برای قهرمان لیگ برتر انگلیس (منچستر سیتی) انجام می‌دهد، در پیامی که در اینستاگرام منتشر کرد، گفت: «تمام جهان متمدن نگران وضعیت کشور من است. من نمی‌توانم دور باشم و سعی کنم نظرم را بیان کنم. کشور من. کشوری که در آن متولد و بزرگ شدم. کشوری که من از رنگ‌هایش در عرصه ورزش بین المللی دفاع می‌کنم. کشوری که تلاش می‌کنیم آن را بزرگ و توسعه دهیم. کشوری که مرزهایش باید مصون بماند. کشور من متعلق به اوکراینی هاست و هیچکس نمی‌تواند آن را تصاحب کند. ما تسلیم نخواهیم شد! افتخار برای اوکراین.»

چهره‌های سرشناس اوکراین برای همبستگی فراخوان دادند



"شوچنکو"، مهاجم سابق میلان و چلسی که در آگوست ۲۰۲۱ از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی اوکراین کنار رفت، این صحبت‌ها را تکرار کرد. برنده توپ طلای ۲۰۰۴ در شبکه‌های اجتماعی گفته است: «اوکراین سرزمین مادری من است! من همیشه به مردم و کشورم افتخار کرده‌ام! ما دوران سختی زیادی را پشت سر گذاشتیم و در ۳۰ سال گذشته به عنوان یک ملت شکل گرفته‌ایم! ملتی متشکل از شهروندان مخلص، زحمتکش و آزادی‌خواه! این مهمترین دارایی ماست! امروز زمان سختی برای همه ماست. اما ما باید متحد شویم! با اتحاد پیروز خواهیم شد! افتخار برای اوکراین! "

در این بین، "رومن یارمچوک" که پس از گلزنی برای بنفیکا مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا در چهارشنبه شب گذشته خوشحالی جالبی برای حمایت از میهن خود انجام داد، گفت: من اوکراینی هستم و به این افتخار می‌کنم. از آنجایی که هزاران کیلومتر از کشور مادری خود دور هستم، می‌خواهم از همه کسانی که اکنون در سرزمین مادری خود در تنش هستند، حمایت کنم، اکنون زمان اتحاد است. این کشور، تاریخ، فرهنگ، مردم و مرزهای ما است. من می‌خواهم از مدافعان خود به خاطر شجاعتشان تشکر کنم. افتخار برای اوکراین.»

"فئودور اسمولوف"، مهاجم تیم ملی روسیه که در دینامو مسکو بازی می‌کند هم، در پستی در شبکه‌های اجتماعی با این مضمون که «جنگ نیست!!!» اقدامات کشورش را محکوم کرده است.
 

رئیس جمهور اوکراین، "ولودیمیر زلنسکی"، مدعی شده است که روسیه حملات موشکی به زیرساخت‌های اوکراین و نیروهای گارد مرزی انجام داده است. وزارت دفاع روسیه حمله به شهرهای اوکراین را تکذیب کرده است و گفته فقط زیرساخت‌های نظامی، پدافند هوایی و نیروی هوایی در کانون توجه آن‌ها قرار دارند.

کد خبر 557867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.