استولتنبرگ: ناتو جمعه نشستی مجازی پیرامون اوکراین برگزار می‌کند

دبیرکل ناتو گفت: ناتو فردا (جمعه) نشست مجازی برای رسیدگی به وضعیت اوکراین و اقدامات بعدی این ائتلاف برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، ینس استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: من خواستار نشست مجازی رهبران ناتو برای فردا شدم تا درباره راهی که باید پیش بگیریم مذاکره کنیم. روسیه در حال حاضر با پیامدها و هزینه‌های سنگینی مواجه است که از سوی کل جامعه بین‌الملل اعمال شده است.

وی افزود: ناتو برنامه‌های دفاعی را که در صورت بحران برای استقرار نیرو در کشورهای عضو تهیه شده‌اند، فعال کرده است. این برنامه‌ها به فرماندهان نظامی ما قدرت و اختیار بیشتری برای انتقال نیروها و استقرار آنها در صورت لزوم می‌دهد که می‌توانند عناصر نیروی واکنش سریع ناتو باشند. بنابراین ما آماده هستیم و موضعمان را تطبیق داده‌ایم.

دبیرکل ناتو از فنلاند و سوئد دعوت کرد تا به نشست مجازی روز جمعه پیرامون اقدامات بعدی درباره وضعیت اوکراین بپیوندند.

استولتنبرگ تاکید کرد: در نشست روز پنج‌شنبه ناتو، نمایندگان دائم این ائتلاف درباره موضوع بسته شدن تنگه بسفر و داردانل توسط ترکیه به روی کشتی‌های روسی مذاکره نکردند.

وی اضافه کرد: ترکیه یکی از متحدان ناتوست، وقتی موضوع بحث به تنگه بسفر می‌رسد، ترکیه نقش ویژه‌ای دارد؛ اما این موضوع بحث نشست امروز نبود.

دبیرکل ناتو تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی از این ائتلاف در اوکراین وجود ندارد و ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به این کشور ندارد. ما صریحاً اعلام کرده‌ایم که هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیروهای ناتو در اوکراین نداریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 557847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.