شهروندان جز مهمی از سیستم شهر هستند

یک کارشناس شهرسازی گفت: شهروندان جز مهمی از سیستم شهر هستند و هیچ فرآیندی در شهر بدون حضور شهروندان به درستی انجام نخواهد شد.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر یک سیستم است و به منظور حل مسائل و معضلات شهر و ارائه راهکارهای مؤثر نیاز است مدیران و برنامه‌ریزان دیدگاه جامع و سیستمی را سرلوحه اقدامات خود در هر حوزه شهری قرار دهند.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌های شهری بدون در نظر گرفتن جوانب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پیاده‌سازی می‌شود و علت شکست و استقبال نکردن شهروندان از طرح‌ها نیز همین است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: شهروندان به عنوان سرمایه‌های اصلی شهر باید در تمام فرآیند تهیه و تدوین طرح‌های شهری و در زمان اجرای پروژه‌ها حضور فعال داشته باشند در حالی که مشارکت شهروندان صرفاً محدود به انجام نظرسنجی می‌شود.

مؤمنی اضافه کرد: نظرسنجی بخش کوچکی از فرآیند مشارکت شهروندان در شهر است و اصلاً کافی نیست.

وی تصریح کرد: زیست‌پذیری و تاب‌آوری شهر منوط به مشارکت شهروندان است و در شهری که اعتماد دو جانبه میان مدیران و شهروندان وجود نداشته باشد، نیل به توسعه پایدار و حل مشکلات و معضلات شهری ممکن نیست، همانطور که امروزه شاهد بروز بسیاری از بسیاری از معضلات و مشکلات پیچیده در شهر هستیم.

این کارشناس شهرسازی گفت: شهروندان جز مهمی از سیستم شهر هستند و هیچ فرایندی در شهر بدون حضور شهروندان به درستی انجام نخواهد شد.

کد خبر 557820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.