سیاست شورای ششم، همکاری برای تحقق اهداف عام‌المنفعه است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه بیمارستان پیوند به همت خیران و پزشکان متعهد آغاز و در این راستا مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت دریافت شده است، گفت: سیاست شورای اسلامی شهر در دوره ششم، همکاری و همراهی با سرمایه‌گذاران و خیران برای تحقق اهداف عام‌المنفعه در شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در بازدید از مراحل ساخت بیمارستان پیوند کوثر، اظهار کرد: مرکز پیوند اعضای بیمارستان کوثر، پروژه عظیمی است که جای خالی آن در استان و کشور محسوس بود.

وی ادامه داد: این پروژه عظیم به همت خیران و پزشکان متعهد آغاز و در این راستا مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت دریافت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از جمله شاخصه‌های پروژه این است که برای نخستین بار در کشور، موافقت اصولی پیوند اعضا به یک ارگان غیردولتی (بیمارستان خیریه‌ای پیوند کوثر سپاهان در اصفهان) داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: روند ساخت و پیشرفت این پروژه بسیار کند است، بنابراین امروز اعضای شورای اسلامی شهر در جریان بازدید از بیمارستان خواستار ارائه زمان‌بندی مشخص و مدون برای تکمیل این مجموعه شدند.

نورصالحی تصریح کرد: در اجرای چنین پروژه‌هایی، مساعدت همه جانبه مدیریت شهری لازم است، در این راستا از خیران هم درخواست داریم که به روند انجام کار را سرعت بخشند و از ظرفیت‌های موجود شهر و استان بهره ببرند.

وی ادامه داد: حال که خیران در این عرصه با جدیت وارد عمل شده‌اند، قاعدتاً مسئولان استانی نیز باید به کمک این مجموعه بیایند و مشوقی برای خیران باشند و در این زمینه هر اقدامی می‌توانند انجام دهند تا شاهد افتتاح این قبیل پروژه عظیم در راستای منافع مردم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص دستاورد اجرای پروژه‌های سلامت محور برای شهر، گفت: تأمین منافع مردم در بخش سلامت و پزشکی و همچنین توسعه توریست سلامت از جمله دستاوردهای اجرای چنین پروژه‌هایی است.

وی تاکید کرد: همجواری محل بیمارستان پیوند اعضای کوثر سپاهان با شهرک سلامت، هم‌افزایی مثمر ثمری دارد و در این رابطه سیاست شورای اسلامی شهر در دوره ششم، همکاری و همراهی با سرمایه‌گذاران و خیران برای تحقق اهداف عام‌المنفعه در شهر است، باید روند ساخت این پروژه سریع‌تر انجام شود، چرا که وقتی پروژه‌ای به منصه ظهور برسد و ابعاد فیزیکال آن پیشرفت کند، خیران و سرمایه‌گذاران بیشتری انگیزه ورود خواهند یافت.

نورصالحی گفت: در تکمیل این پروژه افق بیشتر و بالاتری در وسعت زمین دیده شود و متولیان و خیران فضای توسعه‌ای بزرگی را مدنظر قرار دهند.

توسعه فضای بیمارستان پیوند کوثر

سید امیر سامع، عضو هیئت رئیسه شوری اسلامی شهر اصفهان نیز، اظهار کرد: در این پروژه به نظر می‌رسد که میزان عرصه (زمین) نسبت به مساحت ساخت کم در نظر گرفته شده است، بنابراین به مسئولان پروژه بیمارستان پیوند کوثر سپاهان توصیه می‌شود، هرچه می‌توانند در این زمینه فضای زمین جنب بیمارستان را در نقشه‌های توسعه‌ای خود بزرگ‌تر ببینید.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز شهر، استان و کشور به پیوند اعضا و درمان بیماران سرطانی، نظر همه اعضای شورا در همکاری همه جانبه برای ایجاد این پروژه عظیم و تکمیل هرچه سریع‌تر آن است.

اصفهان ظرفیت توسعه توریست سلامت را دارد

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این برنامه، اظهار کرد: اصفهان همواره شهر خیریه‌های بزرگ بوده است، لذا برای توسعه این سنت حسنه هر اقدامی در توان داشته باشیم، انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: انجام کار خیر مانند ساخت بیمارستان پیوند کوثر سپاهان، باید بدون منفعت‌طلبی مالی انجام شود تا پس از راه‌اندازی در راستای منافع مردم خدمت‌رسانی بهتری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان دارای این ظرفیت است که به سمت توریست سلامت و درمانی حرکت کند، بنابراین در افق چنین پروژه‌هایی باید چشم‌انداز را حتی خارج از کشور و در حد منطقه تدوین کرد.

وی تاکید کرد: استفاده از خدمات همه جانبه مسئولان و همراهی آنها مستلزم تبیین صحیح چشم‌انداز این پروژه است.

تکمیل بیمارستان تا سال ۱۴۰۵ با همراهی مدیریت شهری

سید محمد حسن امامی، رئیس هیئت مدیره بیمارستان پیوند کوثر سپاهان در این برنامه اظهار کرد: این پروژه از معدود پروژه‌های بی‌بدیل در کشور است.

وی با بیان اینکه از مؤلفه‌های اقتدار ملی ایران، پیشرفت در حوزه‌های علمی است، خاطرنشان کرد: نقص بسیار بزرگی در عرصه پیوند در سطح کشور داریم که باید مرتفع شود، اگر کبد و خون فردی مشکل ساز شود، فرصتی مانند بیمار کلیوی برای عقب انداختن پیوند ندارد، لذا حرکت در روی مرزهای دانش در این عرصه برای کشور اهمیت استراتژیک دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: حدود ۲۰ سال پیش در سال ۷۹ جمعی از خیران پزشک به فکر انجام یک کار خیر متفاوت افتادند که مرکز پیوند اعضا با همکاری پژوهشگاهی که روی دانش پیوند به صورت تخصصی و منطبق بر مرزهای دانش جهانی فعال هستند، ایجاد کنند که این مهم منجر به ایده ساخت بیمارستان پیوند کوثر سپاهان شده است.

وی تصریح کرد: ورود خیران کشور به عرصه دانش محور و پژوهش کاری مشکل است، اما این کار عظیم قرار است در بیمارستان پیوند کوثر سپاهان اتفاق بیفتد، در این راستا مجموعه‌ای از خیران به این نتیجه رسیدیم که یک مرکز بزرگ پیوند اعضا از جمله ریه، کبد، کلیه و سلولی نیاز داریم که مهندس ژنتیک و پژوهشگران مختلف نیز در آن مستقر باشند.

امامی تصریح کرد: با این هدف متعالی، اولین مرکز غیردولتی که در کشور موفق به دریافت مجوز پیوند شد، بیمارستان پیوند کوثر است که در ابتدا با افق ۱۵۰ تخت بیمارستانی طراحی شده است.

وی افزود: ولی در ادامه به نتیجه رسیدیم این بیمارستان باید بزرگ‌تر باشد که نقشه‌های ساخت را به ۳۰۰ تخت افزایش دادیم و در این زمینه یک احداث پژوهشگاه مجهز با وجود پژوهشگران مختلف در کنار بیمارستان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، همچنین طی جلساتی با خیران مقرر شد هتل و مسجدی نیز به نام حضرت امیرالمومنین در کنار بیمارستان پیوند کوثر ساخته شود تا در راستای خدمت‌رسانی کامل به خانواده بیماران انجام وظیفه کنیم.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان پیوند کوثر سپاهان گفت: برای راه‌اندازی این بیمارستان تا سال ۱۴۰۵ و پذیرش بیماران از سراسر کشور حتی خارج از کشور همراهی مجموعه مدیریت شهری برای تحقق این مهم لازم است.

به گزارش ایمنا، بیمارستان فوق تخصصی پیوند کوثر سپاهان در زمینی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع و متراژ ساخت ۶۰ هزار مترمربع شامل سه طبقه زیر زمین و هشت طبقه بالای زمین طراحی شده است که در سال ۹۲ این زمین در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان همجوار با شهرک سلامت فعلی، خریداری و پروانه ساخت آن در سال ۹۶ دریافت شده است.

کد خبر 557817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.