پیش‌بینی ساخت ۶۰ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در مدارس استان اصفهان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از پیش‌بینی ساخت ۱۰ مجموعه ورزشی سرپوشیده و ۵۰ فضای ورزشی روباز درون‌مدرسه‌ای در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ستاری‌فرد ظهر امروز _ پنجشنبه پنجم اسفندماه_ در آئین افتتاحیه طرح آزادسازی فضاهای ورزشی ناحیه سه شهر اصفهان، اظهار کرد: براساس قانون اساسی و سند تحول بنیادین و سیاست دولت، طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی را آغاز کردیم و استان اصفهان نیز و پیشگام این موضوع شد.

وی با اشاره به اینکه در اصل سوم قانون اساسی تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در اصل دهم قانون اساسی نیز موضوع خانواده محور شدن همه برنامه و اقدامات دولت تصویب شد و در سند تحول بنیادین، ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری، تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و مشارکت خانواده‌ها در فرایند تعلیم و تربیت و افزایش مشارکت والدین و افزایش مهارت‌ها و توانمندی والدین در فرایندهای تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، یکی از ساحت‌های مهم تعلیم و تربیت را ساحت زیستی و بدنی دانست و افزود: مبتنی بر این اصول، سیاست‌ها و راهبردها، باید طرح تحولی را آغاز می‌کردیم که با موافقت وزیر، این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی دسترسی، بهره‌وری و بهره‌مندی را سه موضوع اصلی در حوزه زیر ساخت‌های ورزشی معرفی کرد و ادامه داد: موضوع دسترسی را از طریق ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای دنبال می‌کنیم همچنان که معتقدیم قابل‌دسترس‌ترین محیط آموزشی، فرهنگی و تربیتی مدرسه است و از سوی دیگر مدرسه کانون پیشرفت و تربیتی محله است؛ پس هرچه این کانون جذاب‌تر باشد متربی امکان دریافت ارزش‌ها و امکان دریافت فرایند یادگیری را بهتر جذب می‌کند و مربی نیز در محیط جذاب می‌تواند ارزش‌ها را به دانش‌آموز بهتر منتقل کند و در وجود دانش‌آموز این ارزش‌ها نهادینه شود.

ستاری‌فرد، بهره‌وری و بهره‌مندی را سیاست اول معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: از طرفی نیازمند مشارکت خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه در آخر هفته‌ها و در ساعات غیرآموزشی هستیم که امکان حضور خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان وجود دارد.

امور ورزشی راهکاری برای تقویت ارتباط مدرسه و خانواده

وی افزود: دنبال راهکاری برای تقویت ارتباط بین مدرسه و خانواده بودیم و به باور ما بهتر و جذاب‌تر از موضوع ورزش برای این اتفاق، وجود نداشت، از طرفی برای مشارکت و حضور خانواده‌ها در فعالیت‌های تعلیم و تربیتی و فعالیت‌های ورزشی، مهم‌ترین محرک دانش‌آموز هستند و با استفاده از محرک دانش‌آموزان می‌توانیم خانواده را نیز در این فعالیت‌ها مشارکت دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت مناسب طرح تاکنون، گفت: تا پایان اسفندماه در ۱۶ استان و تا پایان سال تحصیلی در همه استان‌ها و در قدم بعد سراغ مدارس می‌رویم که در تابستان، آخر هفته‌ها و بعداز ظهرها میزبان خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشند.

وی موفقیت طرح را در گرو تقویت زیرساخت‌های ورزشی موردنیاز در محوطه و فضاهای آزاد مدارس دانست و اظهار کرد: برای استان اصفهان نیز ۱۰ مجموعه ورزشی سرپوشیده درون مدرسه‌ای و ۵۰ فضای ورزشی روباز درون مدرسه‌ای با اولویت مناطق محروم به جهت رعایت عدالت تربیتی و ایجاد فرصت برابر و با اولویت مدارس دخترانه پیش‌بینی شده است که این امر به دلیل نابرابری موجود در بین فعالیت‌های ورزشی و فرصت‌های بین دختران و پسران است.

موافقت وزیر با جذب دو هزار مراقب سلامت و معلم تربیت بدنی

ستاری‌فرد از ابلاغ این اعتبار به زودی به استان خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم ظرفیت مشارکت بیشتری جذب و از ظرفیت خیران استفاده کنیم و در گام بعد در سال ۱۴۰۱ حمایت بیشتر انجام شود.

وی درباره مراقبات سلامت نیز گفت: پیش‌بینی شده تا مهرماه سال آینده هیچ مراقب بهداشتی بدون اتاق و تجهیزات نباشد و همه پنج هزار مراقب بهداشت ما تا مهرماه سال آینده دارای اتاق بهداشت و تجهیزات بهداشتی برای میزبانی دانش‌آموزان خواهند بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: با موافقت وزیر دو هزار مراقب سلامت و معلم تربیت بدنی در آزمون پیش رو جذب می‌شوند که تا فردا فرصت ثبت‌نام دارد و آزمون آن در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود یک هزار و ۲۰۰ معلم تربیت بدنی و ۸۰۴ مراقب بهداشت را در این آزمون به خدمت خواهیم گرفت که بخشی از نیاز آموزشی و نیروی انسانی خود را پوشش می‌دهیم.

کد خبر 557797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.