صنعت پتروشیمی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به مزیت نسبی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند با ایجاد زنجیره ارزش کامل خود و ایجاد کسب و کارهای بالادستی و پایین‌دستی، سالانه سیصد میلیارد دلار درآمد و میلیون‌ها فرصت شغلی برای کشورمان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رضایی با انتشار یک رشتو در صفحه توئیتر خود نوشت: برای شتاب دادن به توسعه کشور باید از صنعت سازی شروع کنیم. صنعتی که شامل زنجیره کامل ارزش باشد و از فناوری تا محصولات و تجارت را شامل شود. مهم‌ترین صنعت که مزیت نسبی بالایی دارد، صنعت پتروشیمی است. پراکنده‌سازی منابع کشور به ۲۰۰ تا ۳۰۰ صنعت صحیح نیست. صنایع پیشرو اقتصاد ملی ما مشخص است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی می‌تواند با ایجاد زنجیره ارزش کامل خود و ایجاد کسب و کارهای بالادستی و پایین‌دستی، سالانه سیصد میلیارد دلار درآمد و میلیون‌ها فرصت شغلی برای کشورمان ایجاد کند. با توجه به وجود منابع گازی و منابع انسانی، در کمتر از یک دهه می‌توان به این هدف دست یافت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ‏صنعت پتروشیمی خدمت بزرگی به شکستن تحریم‌های اقتصادی کرده است. به کسانی که در پتروشیمی بودند، چه بالادست و بخش‌های مختلف دیگر و همچنین بانک‌هایی که پتروشیمی را حمایت کردند، باید مدال شکست تحریم‌های اقتصادی را بدهیم.

صنعت پتروشیمی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد

صنعت پتروشیمی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد

کد خبر 557778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.