تکمیل پیاده‌راه دولتخانه صفوی با اتمام سنگ‌فرش گذرهای چهارباغ

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: برای تکمیل پیاده‌راه دولتخانه صفوی در حال حاضر عملیات سنگ‌فرش گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی از جمله عالم‌آرا، جهان‌آرا و کوالالامپور در دست اقدام است.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان وظیفه حفاظت و بازآفرینی بافت تاریخی شهر اصفهان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های سال‌جاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، افزود: پروژه "میدان تا میدان" حدفاصل میدان امام (ره) تا میدان امام علی (ع) به منظور حفاظت و نگهداری از بازار بزرگ اصفهان یکی از پروژه‌های این سازمان به‌شمار می‌رود که کف‌سازی مسیر آن تکمیل شد و سبک‌سازی و مقاوم‌سازی سقف بازار نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان این‌که مرمت قسمت‌های فرسوده بازار بزرگ اصفهان نیز توسط این سازمان در حال انجام است، ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم سازمان نوسازی در چند سال اخیر، احیای محور تاریخی چهارباغ عباسی بود که از پیاده‌راه‌سازی خیابان تا گذرهای منتهی به چهارباغ برای پیاده‌روی و گذر شهروندان و گردشگران انجام شده است.

وی با بیان این‌که در ابتدای سال‌جاری پیاده‌راه‌سازی خیابان آمادگاه انجام شد، افزود: برای تکمیل پیاده‌راه دولتخانه صفوی در حال حاضر عملیات سنگ‌فرش گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی از جمله عالم‌آرا، جهان‌آرا و کوالالامپور در دست اقدام است.

ایزدخواستی تصریح کرد: با توجه به این‌که مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد به عنوان یکی از ارکان هویتی شهر اصفهان است و ارزش تاریخی زیادی دارد، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری در زمینه حفاظت از بقاع ارزشمند فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که مرمت تکیه فاضل سراب در مجموعه تخت فولاد در حال تکمیل است و در روزهای آینده به پایان خواهد رسید، ادامه داد: مرمت تکیه مادر شاهزاده که از لحاظ ابنیه آسیب‌های جدی دیده بود، مقاوم‌سازی شد و عملیات مرمت آن در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: تکیه فاتح‌الملک، تکیه صدیقین و دیوارهای تخت فولاد در حال مرمت و احیا است، در مجموعه تاریخی جلفا نیز سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری برای کف‌سازی و آماده‌سازی محیط پیرامونی این مجموعه، همچون سال‌های گذشته اقدام کرده است.

وی با اشاره به مرمت برج‌های کبوترخانه، خاطرنشان کرد: برج کبوترخانه توحید در منطقه خوراسگان در دست مرمت است. سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال تحقیق و بررسی روی مسائل مختلف اصفهان در حوزه بافت تاریخی است تا در سال آینده با اجرای پروژه‌های بهتری در خدمت مردم باشیم.

کد خبر 557760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.