آیا تزریق دوز چهارم واکسن کرونا لازم است؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که شاید تزریق دوز تقویت‌کننده برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها لازم نباشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به احتمال بسیار زیاد، افراد باید در آینده به زندگی با ویروس کرونا عادت کنند؛ اما سوالی که ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند زمان دریافت دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن کرونا یا حتی دو دوز اول آن، برای ایجاد مصونیت طولانی‌مدت در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن کافی است.

متخصصان بر این باور هستند که اگرچه افراد بالای ۶۵ سال یا کسانی که در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، می‌توانند با دریافت دوز چهارم واکسن کرونا از مزایای آن بهره‌مند شوند، ولی ممکن است دریافت آن برای اکثر افراد ضروری نباشد. مقامات بهداشتی آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که دریافت دوز چهارم واکسن کرونا برای عموم مردم توصیه نمی‌شود.

مطالعات پیشین انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون ویروس کرونا قادر است آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت واکسن‌های کرونا را خنثی کند. البته دوز سوم واکسن‌های mRNA که توسط شرکت‌های فایزر و مدرنا طراحی و تولید شده‌اند، بدن را وادار به تولید پادتن‌های بسیار متنوعی می‌کند. نتایج بررسی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که خنثی کردن این پادتن‌ها توسط هر نوع سویه ویروس کرونا دشوار خواهد بود.

کد خبر 557757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.