شهادت ۳۳۳ رزمنده از شهرستان نجف آباد درعملیات خیبر

فرماندار نجف آباد در خصوص دلیل نامگذاری روز و هفته ایثار و حماسه نجف آباد گفت: در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر شهرستان نجف آباد ۳۳۳ شهید را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد که ۲۰۵ نفر آن فقط تعلق به یک روز ۵ اسفند بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی مباشری در برنامه زنده تلویزیونی صبحونه با اشاره به تقدیم دو هزار و ۵۰۰ شهید از شهرستان نجف آباد افزود: به تنهایی از مدرسه شهید محمد منتظری ۲۵۲ نفر به شهادت رسیدند که نام این مدرسه به عنوان شهیدستان شناخته می‌شود و امسال نیز برنامه‌های خوبی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام شد، که معتقدیم روح شهدا در آن مراسم حضور داشت.

فرماندار نجف آباد در خصوص برنامه‌های عمرانی نجف آباد برای هفته ایثار و حماسه ادامه داد: ما در دهه فجر برنامه‌هایی را برای طرح‌های عمرانی پیش بینی کردیم و بخشی از آنها با توجه به نزدیکی دهه فجر و هفته ایثار و حماسه در این هفته افتتاح شد.
وی اضافه کرد: از ابتدای دهه فجر بیش از ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که اکثر آنها در بخش حضوری و با محوریت موضوعات کشاورزی، خدمات، آسفالت و مراکز فرهنگی و اجتماعی بود.

‌مباشری تاکید کرد: مهم‌ترین پروژه عمرانی این مدت پروژه کلینیک غربالگری سرطان بود که هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افتتاح رسید، همچنین واحد صنعتی شیر گلچین نیز از پروژه‌های عظیم بود که می‌تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد.

وی در خصوص شخصیت شهید حججی گفت: حججی یک شهید با اخلاص بود که اخلاص آن زبانزد عام و خاص بود، در تشییع پیکر او از سراسر کشور در نجف آباد حضور داشتند و به مدت یک هفته در نجف آباد مراسم مختلف برگزار شد و در حال حاضر نیز مقبره او یک زیارتگاه و مجموعه فرهنگی شده و امیدواریم بتوانیم آن شهید را بهتر معرفی کنیم.

کد خبر 557737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.