نصب المان‌های تعاملی‌ در مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویکرد شهرداری این کلان‌شهر در ساخت المان‌های نوروزی، تعاملی و مکان‌محور بودن آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف اسماعیل‌زاده با اشاره به المان‌های نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: برای استقبال از بهار امسال، فضاآرایی شهری را با المان‌های ویژه و پاویون‌های شهری انجام خواهیم داد و در کنار آن رویدادهای دیگری نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به مقارن شدن نیمه‌شعبان و دهه مهدویت با فصل بهار در تلاش هستیم که با برنامه‌های ویژه و المان‌های مختلف، استقبال از بهار ویژه‌ای را رقم بزنیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: رویکرد ما در ساخت المان‌های نوروزی تعاملی است و در تلاش هستیم در کنار آن رویدادهای فرهنگی نیز برگزار شود، همچنین در برخی از المان‌ها آیتم‌هایی طراحی شده است تا سبب درگیر شدن و ارتباط مخاطب با آن شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های المان‌ها مکان‌محور بودن آن است؛ به این معنا که در تلاش هستیم المان‌ها با نقاطی که در آن نصب می‌شود، سنخیت داشته باشد؛ همچنین در زیباسازی و آرایه‌های زیبایی نیز اتفاقات جدید رخ می‌دهد.

اسماعیل‌زاده در خصوص اقدامات و برنامه‌های ستاد جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری برای بهار ۱۴۰۱ اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ساخت، آماده‌سازی و نصب ۱۴ اثر پاویون مصنوعی و تعاملی در سطح شهر، ساخت و نصب ۲۰ اثر المان شهری با طراحی تعاملی، اجرای ۲۷ اثر دیوارنگاری در مناطق مختلف شهر به میزان ۳۷۰۰ متر، دیوارنگاری سطح ۱۷۰۰ متر دیوارنگاری سطح دو اشاره کرد.

وی با اشاره به فضاآرایی شهر با نصب آثار منتخب آذین‌بندی در ۱۰۰ نقطه شهری، گفت: ۲۱ اثر در قالب صد اجرا نمایشی با موضوعات مرتبط با المان‌ها در محل نصب آثار، اجرای پاتوقی سرود (چهار هزار اجرا) با موضوعات بهار مهدوی، آستان ارادت، ادب و حماسه و نوروزگان در نقاط پرتردد شهری، فضاسازی شهر با طراحی و اجرای طرح‌های نوروزی بر بدنه ۵۰ اتوبوس شهری و ۲۰۰ دستگاه تاکسی از دیگر برنامه‌ها برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از دیگر برنامه‌های ستاد جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری برای بهار ۱۴۰۱ می‌توان به طراحی و زیباسازی ویژه تقاطع غیرهمسطح آزادی، طراحی و زیباسازی ویژه چهار پل عابرپیاده در ورودی‌های شهر و هشت پل عابرپیاده سطح شهر، برگزاری مجموعه رویدادهای خلاقانه و تعاملی برای ایجاد شادی و نشاط در شهروندان در کنار آثار تعاملی، برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی وسیع معرفی اماکن و پاویون‌‎ها و برنامه‌ریزی و طراحی زیرساخت دریافتی آرای مردمی برای انتخاب آثار برتر اشاره کرد.

کد خبر 557719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.