۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
اجرای نمایش "پری" در تالار هنر

نمایش پری به کارگردانی احسان جانمی به صورت سه‌سویه برگزار می‌شود و درباره یک گروه تئاتر است که برای اجرا به دربار شاه قاجار دعوت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش کمدی پری، ششمین اجرای گروه کاوش در سال ۱۴۰۰ است که آخرین اثر این گروه نیز تلقی می‌شود. این نمایش که با فرهنگ فولکلور و عامیانه در ارتباط است، از تلفیق شیوه‌های ایرانی مانند سایه‌بازی، سیاه‌بازی، زن‌پوشی و مواردی مانند آن‌ها استفاده شده است.

نمایش پری که به صورت سه‌سویه برگزار می‌شود درباره یک گروه تئاتر است که برای اجرا به دربار شاه قاجار دعوت می‌شوند و داستان از جایی شروع می‌شود که شاه با تصمیم‌های عجیب و اشتباه خود این گروه نمایشی را به دردسر می‌اندازد. این نمایش به‌صورت موزیکال با استفاده از سازهای سنتی و ایرانی، سازهای همچون تمبک، سه‌تار و کمانچه به صورت زنده اجرا خواهد شد.

نویسنده نمایش "پری" خیراله تقیانی‌پور و طراح و کارگردان آن احسان جانمی است. همچنین امین پناهی، حسین نصراصفهانی، مسعود یزدان‌بخش، علی عنایتی، محمد بارانی، محمد خسروی و رضا توکلی در ان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نمایش پری صدوهشتمین اثر گروه کاوش و منتخب بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آیینی سنتی ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ شب از یکم تا دهم اسفندماه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی (نقش جهان) تالار هنر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت حضوری و همچنین اینترنتی با مراجعه به سایت گیشه هشت به تهیه بلیت اقدام کنند.

کد خبر 557711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.