۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
سبز پوشی بازار رمزارزها

بیت کوین در واکنش به حمایت ۳۶ هزار دلاری تحرکات مثبتی را انجام داد که پیش بینی می‌شود همچنان روند نزولی ادامه داشته باشد و به سطح ۳۴ هزار دلار طی روزهای آینده برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) ۳۶ هزار و ۱۶۰ دلار.

تغییرات: رشد ۳.۴۶ درصد

اتریوم (ETH) دو هزار و ۶۸۸ دلار.

تغییرات: رشد ۶.۲۳ درصد

بایننس‌کوین (BNB) ۳۷۶ دلار و ۱۸ سنت.

تغییرات: رشد ۵.۲۶ درصد

ریپل (XRP) ۰.۷۲۳ دلار.

تغییرات: رشد ۵.۷۷ درصد

کاردانو (ADA) ۰.۹۱۱ دلار

تغییرات: رشد ۹.۰۱ درصد

سوالنا (SOL) ۸۹ دلار و یک سنت.

تغییرات: رشد ۷.۸۲ درصد

ترا (Tera) ۵۶ دلار و ۵۰ سنت.

تغییرات: رشد ۱۴.۶۲ درصد

اوالانچ (Avalanche) ۷۸ دلار ۲۴ سنت.

تغییرات: رشد ۱۲.۷۸ درصد

دوج‌کوین (DOGE) ۰.۱۳۲ دلار.

تغییرات: رشد ۳.۹۷ درصد

پولکادات (DOT) ۱۶ دلار و ۹۶ سنت.

تغییرات: رشد ۵.۸۹ درصد

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در واکنش به حمایت ۳۶ هزار دلاری تحرکات مثبتی را انجام داد که پیش بینی می‌شود همچنان روند نزولی ادامه داشته باشد و به سطح ۳۴ هزار دلار طی روزهای آینده برسیم.

سبز پوشی بازار رمزارزهاحمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار.

مقاومت: ۴۰ هزار دلار.

پیش بینی: تداوم روند نزولی، تحرکات مثبت اندک در طی مسیر

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

سبز پوشی بازار رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۳۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۸۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۱ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۰۸ میلیارد دلار

سبز پوشی بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۵ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سبز پوشی بازار رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

سبز پوشی بازار رمزارزها

سبز پوشی بازار رمزارزهااخبار بازار رمزارزها

مرکز جدید ماینینگ بیت فیوری در کانادا شروع به کار کرد

شرکت بیت فیوری (Bitfury) که در زمینه فناوری‌های مرتبط با ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، از شروع به کار مرکز جدید ماینینگ خود در کانادا خبر داده است. انتظار می‌رود ظرفیت این تأسیسات تا پایان ماه به ۱۶ مگاوات برسد و با تکمیل بخش دیگری از پروژه تا پایان ماه مه (اردیبهشت)، ۱۲ مگاوات دیگر به توان این مرکز جدید افزوده شود.

اولگ بلینکوف (Oleg Blinkov)، رئیس توسعه و عملیات مراکز داده شرکت بیت فیوری، گفته است: «آمریکای شمالی تاکنون بازاری جذاب و استراتژیک برای ما و صنعت استخراج ارزهای دیجیتال بوده است». بیت فارمز (Bitfarms)، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در کانادا و رقیب بیت فیوری، نیز در حال حاضر اکثر تأسیسات خود را در منطقه کبک (Quebec) راه‌اندازی کرده است.

پوما دامنه اتریومی ثبت کرد

پوما (Puma)، یکی از غول‌های صنعت تولید پوشاک و لوازم ورزشی، با تغییر نام خود در توئیتر به «Puma.eth» گام بزرگی در جهت ورود به حوزه دارایی‌های دیجیتال برداشته است. پوما تازه‌ترین شرکتی است که اقدام به خریداری دامنه غیرمتمرکز «eth.» از پلتفرم اتریوم نیم سرویس (ENS) کرده است. در حال حاضر شرکت پوما در رتبه سیزدهم جدول برترین حساب‌های دارای دامنه eth قرار دارد. رتبه اول این فهرست متعلق به پاریس هیلتون (Paris Hilton)، خواننده مشهور آمریکایی است.

لایحه وزارت دارایی روسیه برای قانونی کردن سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و ممنوعیت پرداخت از طریق آنها

وزارت دارایی روسیه جزئیات پیش‌نویس قانون پیشنهادی ارزهای دیجیتال را اعلام کرده و مطابق آن، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال قانونی خواهد بود و این دارایی‌ها عمدتاً به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده‌اند. در این لایحه، استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزار پرداخت کاملاً ممنوع خواهد بود. این لایحه همچنین الزاماتی را برای صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر پلتفرم‌های دخیل در گردش ارزهای دیجیتال تعریف کرده است.

گفتنی است که تمام ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال باید مجوز دریافت کنند و صرافی‌های خارجی فعال در بازار روسیه نیز موظف به حضور رسمی در این کشور خواهند بود. همچنین، تنها مشتریانی که تأیید هویت می‌شوند، مجاز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند. علاوه بر این، واریز و برداشت به صرافی‌ها نیز تنها از طریق مؤسسات مالی سنتی امکان‌پذیر خواهد بود.

اتحادیه اروپا خواهان نظارت نهاد ضد پول‌شویی جدید خود بر ارزهای دیجیتال است

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اتحادیه اروپا می‌خواهد شرکت‌های ارزهای دیجیتال را به دلیل نگرانی‌ها در رابطه با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال، در محدوده اختیارات نهاد نظارتی جدید ضد پول‌شویی خود قرار دهد. کمیسیون اروپایی مسئول تعیین محدوده اختیارات و طراحی این نهاد ناظر جدید ضد پول‌شویی است. طبق گزارش‌ها، آلمان، اسپانیا، هلند، لوکزامبورگ، ایتالیا و اتریش برای اعمال نظارت بر شرکت‌های ارزهای دیجیتال فشار زیادی آورده‌اند.

این نهاد جدید قرار است در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود و وظیفه آن نظارت بر بانک‌ها، نهادهای مالی و شرکت‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال است. لوئیس گاریکانو، نماینده پارلمان اروپا می‌گوید که نظارت بر دارایی‌های دیجیتال توسط سازمان نظارتی جدید بسیار مهم است، زیرا ارزهای دیجیتال یکی از بخش‌های بسیار مستعد برای فعالیت‌های پول‌شویی است.

کیف پول کوین بیس از کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر پشتیبانی می‌کند

کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)، سرویس کیف پول داخلی صرافی کوین بیس، خبر از آغاز پشتیبانی افزونه مرورگر خود از کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) داده است. افزونه کوین بیس ولت که در وب کروم استور در دسترس است، یک کیف پولی غیرمتولی محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی را ذخیره و تراکنش کنند. با افزودن پشتیبانی از لجر، کاربران کوین بیس می‌توانند از یک کیف پول فیزیکی لجر، برای نگهداری و ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی خود به صورت آفلاین استفاده کنند. آدام زادیکوف، مدیر ارشد محصول در کوین بیس، این مشارکت تازه را به عنوان ابزاری برای ایجاد یک لایه امنیتی اضافه و آرامش خاطر بیش‌تر کاربران توصیف کرد.

گزارش جدید دارایی‌های پشتوانه استیبل کوین تتر منتشر شد

تتر (Theter) گزارش جدید منتشر کرده که جزئیات دارایی‌های پشتوانه استیبل کوین USDT را نشان می‌دهد. این گزارش می‌گوید که تتر دارایی‌ها، پول نقد و اوراق تجاری کافی برای پشتیبانی و بازخرید ۷۸ میلیارد دلار استیبل کوین در گردش خود را دارد. طبق اعلام تتر، این شرکت ۲۴.۱ میلیارد دلار اوراق تجاری و گواهی سپرده، ۴.۱ میلیارد دلار پول نقد و سپرده بانکی، ۳ میلیارد دلار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول و ۳۴.۵ میلیارد دلار اسناد خزانه در اختیار دارد. گفتنی است که تتر از زمان گزارش فصلی گذشته خود تاکنون شاهد کاهش ۲۱ درصدی موجودی اوراق تجاری بوده است.

صرافی بیترو: اخبار مهمی درباره کاردانو در راه است

صرافی ارزهای دیجیتال بیترو (Bitrue) در صفحه توییترش می‌گوید که اخبار بزرگ و مهمی در رابطه با کاردانو در راه است. این صرافی پیش‌تر و اندکی بعد از لیست کردن توکن بومی صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو ساندی‌سواپ، در توییتی گفته بود که قرار است در اعلامیه‌ای ویژه حمایت واقعی خود را از کاردانو نشان خواهد داد. بیترو می‌گوید که انتظار می‌رود فاز بعدی پشتیبانی کاردانو از روز ۲۴ فوریه راه‌اندازی شود. گفتنی است که صرافی بیترو یکی از فعال‌ترین حامیان اکوسیستم کاردانو محسوب می‌شود و به دنبال تبدیل شدن به نخستین پلتفرم معاملاتی تسهیل‌کننده تجارت دارایی‌های بومی شبکه کاردانو است.

گمرک چین ۴۹ دستگاه ماینر قاچاقی بیت کوین را توقیف کرد

گمرک هوانگ‌پو در استان گوانگدونگ چین اعلام کرده است که محموله ۴۹ دستگاه استخراج بیت کوین کارکرده که قاچاقچیان ناشناسی قصد داشته‌اند آنها را به صورت غیرقانونی وارد چین کنند، کشف و ضبط کرده است. بر اساس گزارش‌ها، قاچاقچیان از اسناد جعلی با اطلاعات نادرست برای وارد کردن این محموله به کشور استفاده کرده‌اند.

با این حال، مقامات گمرکی هوانگ‌پو پس از بازرسی دریافتند که محموله آنها بر خلاف اسناد صادراتی، کفش نیست و ماینرهای دست دوم ای‌سیک (ASIC) هستند. رسانه‌های محلی می‌گویند که این دستگاه‌های استخراج طبق مقررات محلی امحا خواهند شد.

صرافی زب‌پی امکان خرید و فروش بدون کارمزد شیبا اینو را فراهم کرد

صرافی ارزهای دیجیتال هندی زب‌پی (ZebPay) اعلام کرده که قابلیت جدید کوییک ترید (QuickTrade) این صرافی، حالا از ارز دیجیتال شیبا اینو پشتیبانی می‌کند. قابلیت کوییک ترید امکان خرید و فروش فوری ارزهای دیجیتال را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه تراکنش و کارمزدی فراهم می‌کند. همچنین کاربران این سرویس برای انجام درخواست و سفارش‌ها مجبور نخواهند بود که منتظر تطبیق سفارش‌های خود باشند.

با این ویژگی جدید، مشتریان قدیمی‌ترین صرافی ارز دیجیتال هند تنها با یک کلیک و وارد کردن کد ویژه خود، می‌توانند معاملات را در کسری از ثانیه انجام دهند. گفتنی است که در ابتدا تنها بیت کوین، اتریوم و پالیگان توسط این سرویس زب‌پی پشتیبانی می‌شدند و بعدها توکن بومی صرافی FTX و دوج کوین را در کنار برخی ارزهای دیجیتال دیگر نیز به کوییک ترید افزوده شدند.

نقشه بازار رمز ارزها

سبز پوشی بازار رمزارزها

کد خبر 557679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.