فناوری ترافیک اضطراری؛ راه‌حل آمریکا برای تحقق کاهش سوانح خیابانی

فریمانت از شهرهای کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا به زودی و با بهره‌مندی از فناوری ترافیک اضطراری، به هدف صفر سوانح خیابانی دست خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رویکرد حق تقدم وسایل نقلیه اورژانسی LYT که یک پلتفرم ابر-محور به حساب می‌آید، در آینده امکان تردد خودروهای اورژانس را در مسیرهای عبور و مرور شهری به طور ایمن‌تر و هوشمندانه‌تر فراهم خواهد آورد. در همین راستا، مدیران فریمانت نیز مدعی شده‌اند که به پیروی از "چشم‌انداز صفر سوانح خیابانی" در نظر دارند وقوع هر گونه پیشامد ناگوار در مسیر تردد خودروهای اورژانس را در سراسر شهر به حداقل برسانند که این هدف از طریق هوشمندسازی علائم راهنمایی و رانندگی شهر محقق خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که حجم ترافیک روزانه در بلوار اصلی این شهر به ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار خودرو می‌رسد که همین امر، مدیران شهر را به پیروی از رویکرد چشم‌انداز صفر و اعمال اقداماتی جدید برای تحقق آن سوق داده است. در این راستا، رویکرد حق تقدم وسایل نقلیه اورژانسی نشان می‌دهد که به زودی چراغ سبزی معتبر و دائمی برای تردد تمام خودروهای اورژانس در سراسر شهر ایجاد خواهد کرد که به آن‌ها امکان عبور و مرور ایمن را می‌دهد. این رویکرد در نظر دارد تا از قدرت یک ابزار ایمنی واحد که در مراکز مدیریت ترافیک نصب شده است برای توانمندسازی خودروهای اورژانس به برقراری ارتباط مستقیم با علائم راهنمایی و رانندگی از طریق یک پلتفرم ابر-محور بهره گیرد.

فناوری ترافیک اضطراری؛ راه‌حل آمریکا برای تحقق کاهش سوانح خیابانی

رویکرد حق تقدم وسایل نقلیه اورژانس LYT، هم‌اکنون در هشت منطقه با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سراسر بلوار اصلی شهر در حال اجرا است و بر اساس آن اولین چراغ سبز مخصوص خودروهای اورژانس به آن‌ها اضافه می‌شود و نهایتاً تا پاییز ۲۰۲۲، پیاده‌سازی این رویکرد در ۳۷ تقاطع شهری محقق می‌شود. علاوه بر این، مطابق با مفاد پروژه، یک پیمان پنج‌ساله امضا شده است که بر مبنای آن، سیستم‌هایی خودکار در سراسر شهر به وجود خواهد آمد و امنیت شهری مرتباً به‌روز خواهد شد، ضمن این‌که خودروهای اورژانس از حمایت فنی متخصصان نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیران فریمانت مدعی شده‌اند که امنیت در رأس برنامه‌های مدیریت شهری آنان قرار خواهد داشت که در این راستا، بهره‌مندی از رویکرد حق تقدم وسایل نقلیه اورژانس LYT، تحقق هدف آن‌ها را سرعت خواهد بخشید و همزمان به بهبود ایمنی کلی برای کاربران سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نیز در تقاطع‌های مختلف شهری منجر خواهد شد.

فناوری ترافیک اضطراری؛ راه‌حل آمریکا برای تحقق کاهش سوانح خیابانی

پروژه هوشمندسازی حق تقدم خودروهای اورژانس فریمانت، مفهوم طراحی خیابان‌های کامل، زیرساخت‌های حس‌گر-محور، سیستم‌های ارتباطی، روشنایی هوشمند و مدرن‌سازی علائم ترافیکی را به تصویر خواهد کشید و در نهایت، بهبود مدیریت و آرام‌سازی ترافیک، شناسایی عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار و سایر اهداف امنیتی برای فریمانت را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، مدرن‌سازی زیرساخت‌های ترافیک فریمانت از طریق تکنولوژی ترافیک هوشمند LYT به نجات جان بسیاری از شهروندان نیز منجر خواهد شد زیرا ایمنی را به طور کلی برای معابر عمومی و کاربران آن‌ها فراهم می‌آورد.

پروژه رویکرد حق تقدم وسایل نقلیه اورژانسی LYT به طور کامل، اقدامات مورد هدف چشم‌انداز صفر، طرح پویایی و برنامه اقلیمی شهر را مورد حمایت قرار می‌دهد که به حمل‌ونقل ایمن، بهبود جریان ترافیک و به صفر رسیدن سوانح خیابانی شدید و مرگ‌های ناشی از آن منتهی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است سایر شهرهای جهان که از LYT بهره گرفته‌اند، با افزایش قابل توجه ایمنی برای خودروهای اورژانس و سایر کاربران فضاهای عمومی مواجه شده‌اند.

فناوری ترافیک اضطراری؛ راه‌حل آمریکا برای تحقق کاهش سوانح خیابانی

کد خبر 557675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.