الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن نگاه دقیق‌تری داشته باشد

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای اطلاع رسانی و تصویرسازی غلط درباره واقعیت‌های ایران، ‌ گفت: امیدواریم شاهد توجه دقیق‌تر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی در جریان سفر به قطر، ضمن دیدار با حمد بن ثامر آل ثانی مدیرعامل شبکه الجزیره، از بخش‌های مختلف دو شبکه الجزیره عربی و الجزیره انگلیسی بازدید کرد.

وی در این دیدار روابط و مناسبات ایران و قطر را به جهت همسایگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی عمیق و دیرینه خواند و افزود: در کنار روابط اقتصادی و سیاسی یکی از مسائلی که می‌تواند باعث گسترش روابط شده و پیشینه تاریخی آن را برای نسل جدید بازگو کند، حوزه رسانه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه برای پایداری مناسبات باید به طور مستمر کیفیت روابط و پیشینه آن برای مردم دو کشور و سایر ملل بازگو شود، گفت: شبکه الجزیره در این موضوع می‌تواند نقشی مؤثر ایفا کند و ما ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، اعتقاد داریم الجزیره باید بیشتر در این حوزه فعالیت کند.

اسماعیلی به رغم تحریم‌های مختلف و نیز اقدامات دشمنان روابط دو کشور آسیب ندیده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحریم اقتصادی که با لطف خدا و مقاومت مردم شکست خورده است، تحریم رسانه‌ای هم هست و امپراطوری رسانه‌ای غرب تلاش زیادی کرده تا مردم دنیا از واقعیت ایران و انقلاب اسلامی و صلح دوستی آنها مطلع نشوند.

وی «همسایگان» را مبدا و محور سیاست خارجی دولت جدید ایران عنوان کرد و ضمن قدردانی از پوشش خوب سفر رئیس جمهور به قطر در رسانه‌های این کشور از جمله شبکه الجزیره، اظهار کرد: امیدواریم در نتیجه سفر رئیس جمهور، شاهد توجه دقیق‌تر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم و خدماتی که ملت ایران به جهان اسلام و محور مقاومت داشته است به درستی تبیین شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اظهار نارضایتی از اینکه واقعیت‌های تاریخی و دستاوردهای انقلاب آن گونه که باید به جهان معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم از رسانه‌های دوست برای بهبود این وضعیت کمک بگیریم.

اسماعیلی با اشاره به تحولات مختلف بین‌المللی گفت: آمریکا هیچ وقت مانند امروز ضعیف نبوده است و از این موقعیت ملت‌های مسلمان و رسانه‌های آنها باید حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی گفت: حمایت ایران از فلسطینیان نه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که از ابتدای شکل‌گیری مبارزات امام خمینی (ره) شروع شد و امام در دوران اقامت در نجف مواضع خویش را علیه اسرائیلی‌ها در کلاس‌های درسشان تبیین نمودند و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هم ما حمایت‌های مختلف و گسترده‌ای از فلسطینی‌ها داشته‌ایم و معتقدیم فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

سفر آیت الله رئیسی به قطر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی، مدیرعامل شبکه الجزیره نیز در این دیدار با خوشامدگویی به رئیس دفتر رئیس جمهور و هیئت همراه وی، سفر رئیسی به قطر را یک سفر تاریخی مطرح کرد و گفت: این سفر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد.

وی با قدردانی از رویکرد خوب و ستودنی کشورمان در دوره تحریم قطر، افزود: روابط دو جانبه روز به روز و سال به سال بهتر می‌شود و نقاط مشترک بین ما و ایران زیاد است. از جمله در تحریم و البته تحریم‌های علیه شما غیرقابل مقایسه با میزان تحریم‌های ماست.

مدیرعامل شبکه الجزیره گفت: در دوره کوتاه آغاز به کار دولت جدید در ایران تحولات و تغییرات محسوسی را مشاهده می‌کنیم.

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص مجموعه رسانه‌ای الجزیره و برنامه‌های توسعه‌ای آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که همکاری الجزیره با رسانه‌های ایرانی افزایش یابد.

کد خبر 557665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.