ارسال مستندات ۲ واکسن داخلی علیه اومیکرون برای دریافت کد اخلاق

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از ارسال مستندات دو واکسن تولید داخل علیه سویه اومیکرون برای دریافت کد اخلاق خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام دارایی اظهار کرد: دو شرکت تولید کننده واکسن داخلی، با پلت فرم‌های inactive و نوترکیب براساس استاندارد انجام مطالعات سویه‌های جدید منتشره توسط سازمان غذا و دارو اقدام به طراحی مطالعه واکسن‌های تولید شده علیه سویه جدید امیکرون کرده‌اند.

وی افزود: کارشناسی روند انجام مطالعات پیش بالینی و روند طراحی مطالعات بالینی تحت نظارت کارشناسان سازمان غذا و دارو و همچنین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها انجام و در اختیار کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیستی به منظور صدور کد اخلاق قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سازمان غذا و داروی ایران همانند آژانس دارویی اتحادیه اروپا و FDA ایالات متحده، استاندارد انجام مطالعات تولید واکسن برای سویه‌های جدید کرونا را منتشر کرده و هم اکنون این دو شرکت تولیدکننده واکسن داخلی تحت نظارت‌های این سازمان اقدام به تولید واکسن علیه سویه امیکرون نموده و منتظر اخذ کد اخلاق از کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیستی هستند تا مطالعه بالینی محصول خود را تحت نظارت سازمان غذا و دارو آغاز کنند.

به گفته دارایی، سازمان غذا و دارو پس از اتمام مطالعه و دریافت داده‌های آن و انجام ارزیابی‌های لازم، نتایج داوری کارشناسان و اعضای کمیته مطالعات بالینی را جهت تصمیم گیری به کمیته ملی واکسن اعلام خواهد کرد.

کد خبر 557656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.