‌آمریکا برای کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده‌ بودجه تعیین کرد

ایالات‌ متحده‌ آمریکا به‌منظور کاهش هر چه سریع‌تر ازدحام زنجیره تأمین در بنادر خود و پایین آمدن قیمت کالاها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی بودجه‌ای ۴۵۰ میلیون دلاری در نظر گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های اخیر دولت ایالات متحده آمریکا با هدف کاهش ازدحام زنجیره تأمین و پایین آمدن قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی، بنادر مسدود شده این کشور حدود ۴۵۰ میلیون دلار پول فدرال دریافت می‌کنند. این بودجه به‌منظور بهبود زیرساخت‌های بنادر ایالات متحده در راستای جابه‌جایی کارآمدتر کالاها و کمک به کنترل هزینه‌های زندگی خانواده‌های آمریکایی تعیین شده و تنها بخشی از وجوهی است که طبق قانون یک تریلیون دلاری فدرال قرار است به عنوان کمک‌های مالی میان‌مدت و بلندمدت به زنجیره تأمین در حال ورشکستگی و منسوخ‌شده کشور ارائه شود. با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که با وجود زمان‌بر بودن بهبودی اوضاع تضمینی مبنی بر ایجاد تغییرات واضح و آشکار در وضعیت معیشتی مردم آمریکا تا پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ وجود نخواهد داشت.

مقامات دولتی آمریکا اعلام کردند که بنادر کشور تا ماه می فرصت دارند برای دریافت کمک‌های مالی که تا پاییز در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، درخواست خود را به بخش مربوطه ارائه دهند. وزارت حمل‌ونقل نیز گزارش سالانه‌ای منتشر کرد که زنجیره تأمین و بهترین روش برای رفع شکاف‌های موجود در آن را مورد بررسی قرار داده است. مقامات دولتی گفتند این گزارش خواستار همکاری بهتر دولت و به اشتراک‌گذاری داده‌ها با بخش خصوصی است و متعهد شدند که در اواخر سال جاری، میلیاردها دلار بیشتر از برنامه‌های کمک مالی فدرال برای بهبود حمل‌ونقل ریلی، آبی و جاده‌ای، همچنین افزایش ظرفیت انبارها در نظر گرفته شود.

وزارت فدرال در سال گذشته اقداماتی موقت برای روان‌سازی زنجیره تأمین و محدود کردن فشارهای ناشی از تورم انجام داده و به این منظور بودجه‌ای ۲۴۱ میلیون دلاری به عنوان کمک بلاعوض به بندر «لانگ‌بیچ» کالیفرنیا اعطا کرده بود که شامل ۵۲.۳ میلیون دلار کمک برای افزایش ظرفیت ریلی این بندر می‌شد. در شرایط فعلی وزرات تلاش کرده است تا روزهای کاری بنادر اصلی را طولانی‌تر کند و شرایط استخدام و نگهداری در صنعت حمل‌ونقل را بهبود ببخشد.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد چنانچه تحریم‌ها علیه روسیه (به دلیل بحران اوکراین) به محدود کردن صادرات نفت و گاز طبیعی روسیه و افزایش قیمت‌های جهانی انرژی منجر شود به طور قطع مصرف‌کنندگان با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد لذا دولت آمریکا از سرمایه‌گذاری‌های جدید این کشور برای تقویت تولید داخلی مواد معدنی مورد استفاده در لوازم الکترونیکی از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، تلفن‌های هوشمند و لوازم خانگی خبر داد که بخشی از تلاش برای کاهش اتکای ایالات متحده به چین محسوب می‌شود.

کد خبر 557643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.