حمایت پارلمان شهری از پروژه آزمایشی کسب‌وکار

برخورد با سوءاستفاده‌های ناشی از اجاره کوتاه‌مدت، قیام رنگ‌ها، ابتکاری برای مقابله با سیاهی کرونا و برگزاری رایزنی عمومی برای بازسازی اولین حومه صنعتی جهان، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای لندن از پروژه آزمایشی ۳۰۰ هزار دلاری برای جذب مشاغل جدید در مرکز شهر و دهکده قدیمی شرقی حمایتی همه‌جانبه نشان داد، با این حال سیاست‌مداران شهری اتفاق نظر دارند که رسیدگی مناسب به مشکلات کلیدی و ریشه‌ای لندن نیازمند یک طرح بلندمدت و تصویری بزرگ‌تر است.

از سوی دیگر مقامات شهری لندن از تعداد بالای ساختمان‌های خالی در مرکز شهر، دهکده قدیمی شرقی و در حالت کلی سرتاسر لندن ابراز نگرانی کردند و توافق نظر داشتند که رسیدگی به این وضعیت نیازمند داشتن استراتژی بلندمدت است؛ لذا برای پیاده‌سازی پروژه آزمایشی جذب مشاغل جدید به استفاده از فضاهای خالی منطقه مرکزی اصرار دارند.

متقاضیان شرکت در این پروژه می‌تواند از طریق شرکت در مسابقه "برتری‌جویی رقابتی" درخواست خود را به شورای لندن ارائه دهند که در آن کارآفرینان به امید برنده شدن جوایز نقدی یا جذب سرمایه‌گذار، مفهوم کسب‌وکار خود را در برابر یک هیئت مشخص از داوران ارائه می‌دهند و حتی در صورت برنده نشدن باز از مزیت معرفی شدن در دنیای پر ریسک رقابت بهره‌مند می‌شوند.

وست‌مینستر؛ برخورد با سوءاستفاده‌های ناشی از اجاره کوتاه‌مدت

شورای وست‌مینستر در صدد است تا به منظور پیشگیری از رفتارهای ضداجتماعی ناشی از اجاره‌های کوتاه‌مدت، پیش از رایزنی‌های رسمی دولتی از اختیارتی مشابه با پاریس و آمستردام در زمینه این نوع از اجاره‌ها برخوردار شود و مقررات و محدودیت‌های بیشتری برای هدف قرار دادن مالکان املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت با مدیریت غیرمسئولانه داشته باشد، برای برخورداری از قدرت‌های جدید و بیشتر در این راستا مقامات محلی تمایل دارند با دولت در همکاری و تعامل باشند.

شورای وست‌مینستر همچنین خواستار در اختیار داشتن و ارائه اختیارات بیشتر به مقامات محلی است تا بتوانند از ایجاد املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت در مناطق تأثیرگذار و تأثیرپذیر شهری پیشگیری به‌عمل آورد، زیرا مناطق زیادی در شهر وجود دارد که از توانایی لازم برای مقابله با مشکلات ناشی از این نوع اجاره‌ها برخوردار نیست.

با توجه به این حقیقت که علی‌رغم همکاری نزدیک بازرسان شهری با پلیس برای شناسایی متخلفان و تعیین اقدامات غیرمجاز در مجوز اجاره‌های کوتاه‌مدت، بسیاری از مشاوران املاک اجاره‌ای کوتاه‌مدت با وارد آوردن فشار بر منابع شورای وست‌مینستر و ایجاد آزار و اذیت برای افراد شاکی منجر به بروز مشکلات بسیاری در این منطقه شده‌اند، شورای وست‌مینستر نیازمند اختیارات بیشتر برای مقامات محلی در تعیین محدودیت است تا بتواند از این طریق از بروز رفتارهای ضداجتماعی این نوع از اجاره‌ها پیشگیری کند.

لیدز؛ قیام رنگ‌ها، ابتکاری برای مقابله با سیاهی کرونا

با صعود آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به رقم ۲۰۰۰ نفر در مرزهای لیدز و در راستای قدردانی از تلاش‌های بدون‌وقفه و خستگی‌ناپذیر مبارزان خط مقدم مقابله با این بیماری سرسخت، همچنین گرامیداشت یاد جان‌باختگان این بیماری، شواری لیدز بناهای مدنی شهر شامل تالار شهر، تالار مدنی و موزه شهر را با استفاده از نور به رنگ‌های آبی و زرد مزین کرد. رنگ آبی این بناها نشانه‌ای برای احترام به خدمات بهداشت ملی انگلستان و کارکنان مراقبت‌های بهداشت و سلامت و رنگ زرد بیانگر آگاهی از غم و اندوه جاری در سطح شهر و البته سراسر جهان است.

مسئولان شورای لیدز صعود آمار جان‌باختگان کرونا به این رقم را نقطه عطفی غم‌انگیز و نیازمند مکث و تأمل درباره تلفات غیرقابل تصور بیماری مرگ‌بار کرونا خواندند و خود را در غم بازماندگان قربانیان شریک دانستند. آنها در آخر مردم شهر را تشویق کردند که با دریافت هر چه سریع‌تر واکسن کووید -۱۹ سهم خود را در کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری به جا آورند، زیرا به‌رغم امکان ابتلا به بیماری پس از دریافت تمام دوزهای واکسن، هنوز هم واکسینه شدن بهترین راه برای ایمن نگهداشتن خود و عزیزان‌مان در برابر کرونا محسوب می‌شود.

منچستر؛ برگزاری رایزنی عمومی برای بازسازی اولین حومه صنعتی جهان

شورای شهر منچستر برای بازسازی منطقه ارزشمند آنکوتس طی یک برنامه توسعه مجدد ۲۰ ساله، به برگزاری یک جلسه رایزنی عمومی اقدام کرده است.

آنکوتس، منطقه‌ای واقع در بخش شمالی مرکز شهر منچستر، در گذشته‌های دور به مهد انقلاب صنعتی تبدیل و حتی "اولین حومه صنعتی جهان" نامیده شده بود. این رایزنی با مشارکت مردم و مشاغل محلی و به‌منظور جمع‌آوری پیشنهادات آن‌ها در راستای بهبود فضای عمومی منطقه خیابان لهستان، در محدوده جاده اولدهام، خیابان بنگال، کانال روچدیل و خیابان باتلر، برگزار می‌شود.

اولویت‌های شورای شهر برای این بازسازی پیشنهاداتی است که در آن‌ها به چگونگی فراهم آوردن ۱۵۰۰ خانه دیگر در این منطقه پرداخته شده باشد، به نحوی که ویژگی‌های بومی محله را بهبود ببخشد، کیفیت زندگی، پایداری و اولویت‌های ایجاد سفرهای فعال را به آن اضافه و منطقه خیابان لهستان را وسیع‌تر کند.

در راستای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۳۸، شورای شهر منچستر پس از انتخاب و تصویب طرح برتر به طراحی تحولات آتی در این زمینه اقدام کرد و از کاهش حرکت وسایل نقلیه شخصی، دسترسی به انتخاب‌های حمل‌ونقل پایدار و ایجاد فضاهای سبز و خیابان‌هایی با کیفیت بالا اطمینان حاصل خواهد کرد.

کد خبر 557614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.