ضرورت اجرای قانون در صرف درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بر اساس قانون و آنچه در لایحه بودجه سال آتی لحاظ شده است، نحوه تخصیص مالیات ارزش افزوده ماهیانه به‌گونه‌ای خواهد بود که حداکثر ۶۰ درصد این مبلغ صرف امور جاری و حداقل ۴۰ درصد صرف پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای می‌شود.

احمد کناری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال آینده شهرداری، اظهار کرد: تاکید بر نظارت جدی شورای اسلامی شهر و دوری از انحراف بودجه رویکرد اصلی اعضای شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال آینده شهرداری به‌گونه‌ای است که تمام الزامات قانونی در آن لحاظ شده است، افزود: واقعی‌سازی بودجه بر اساس نیازهای شهرداری و شهر بندرعباس، توجه ویژه به حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری، افزایش نظارت‌ها در فرآیند پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر، تاکید بر انجام مطالعات و اولویت‌بخشی به اجرای پروژه‌های ویژه در زمینه ایمنی شهری، بانوان و معلولان از مهمترین ویژگی‌های بودجه سال آینده شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس از اضافه شدن فرآیند کنترل پروژه در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد و گفت: تعیین تکلیف بودجه‌ای و الزام به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که البته شهرداری بندرعباس طی چند ماه اخیر از انجام آن عاجز بوده، یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز بودجه سال آتی است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه سال آینده شهرداری بندرعباس دارای ۴۰۴ ردیف درآمدی است که شهرداری را به شرط اجرای درست در جذب منابع این ردیف‌ها، توانمند می‌سازد و این امر حاکی از تاکید زیاد بر درآمدزایی شهرداری است.

کناری‌نژاد اضافه کرد: در بند "ب" فصل سوم آیین‌نامه بودجه ۱۴۰۱ علاوه‌بر به سرفصل‌های هزینه‌کرد اعتبارات متمرکز قانون مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به بهبود عبور و مرور و توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه خدمات شهری، توسعه شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان حاشیه شهر، توسعه خدمات الکترونیک، تجهیز و بهسازی ماشین‌آلات عمرانی، حمایت از طرح‌های درآمدزا و مشارکت بخش خصوصی و همچنین کمک به بودجه جاری تاکید شده است.

وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس برای حوزه کالبدی و شهرسازی ۲۳ پروژه، محیط زیست و خدمات شهری ۱۱۸ پروژه، ایمنی و مدیریت بحران ۲۴ پروژه، حمل‌ونقل و ترافیک ۸۰ پروژه، خدمات مدیریت ۲۶ و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ۲۶ پروژه تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: بر اساس قانون و آنچه در لایحه بودجه سال آتی لحاظ شده، نحوه تخصیص مالیات ارزش افزوده ماهیانه به‌گونه‌ای خواهد بود که حداکثر ۶۰ درصد این مبلغ صرف امور جاری و حداقل ۴۰ درصد صرف پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای می‌شود.

کد خبر 557598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.