هزینه ۲,۸۰۰ میلیاردی برای خرید ۸۳ اتوبوس در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از ورود ۲۳ دستگاه اتوبوس جدید مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر نیشابوری اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شهردار و شورای اسلامی شهر برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، در دو نوبت قرارداد خرید ۵۸ و ۲۵ دستگاه اتوبوس و در مجموع ۸۳ دستگاه اتوبوس منعقد شد.

وی افزود: از این تعداد اتوبوس به دستور شهردار مشهد مبنی بر در اختیار قرار گرفتن اتوبوس‌ها برای استفاده مردم پیش از برگزاری آیین رونمایی، ۶۰ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت به‌تدریج وارد ناوگان شده است و با ورود ۲۳ دستگاه اتوبوس باقی مانده، آیین رونمایی رسمی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۳ دستگاه باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای خرید ۸۳ دستگاه اتوبوس بیش از ۲,۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: تمام این اتوبوس‌ها از نوع کف کوتاه، فاقد پله و دارای رمپ ورود ویلچر جهت توان‌یابان است.

نیشابوری گفت: در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا، اتوبوس‌های خریداری شده دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار و مجهز به فیلتر DPF است و آلایندگی کمتری ایجاد می‌کند.

کد خبر 557565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.