اولین صندوق سرمایه گذاری رمزنگاری بانک کره

طبق اعلامیه کوکمین بانک (Kookmin Bank)، بزرگترین بانک کره جنوبی از نظر دارایی خالص، قصد دارد محصولات سرمایه گذاری ارز دیجیتال را با تمرکز بر سرمایه گذاران خرد عرضه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بانک کوکمین کمیته مدیریت دارایی‌های دیجیتال را با هدف راه اندازی صندوق کریپتو قابل معامله در بورس (ETF) و محصولات آتی را تشکیل داده است. هونگ گوم کیم (Hong-Gom Kim)، رئیس بخش مدیریت کمیت شاخص بانک کوکمین، می‌گوید: ما در اسرع وقت یک صندوق سرمایه گذاری مجازی با تم دارایی و موارد دیگری را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

همراه با توسعه یک صندوق از طریق شاخص ارز مجازی پیشنهادی خود، این بانک همچنین احتمال تأسیس یک صندوق ترکیبی که شامل کریپتو در کنار دارایی‌های سنتی است را نیز بررسی می‌کند. این صندوق توسط یک مدیر ارشد سرمایه گذاری برون سپاری شده برای ارائه ضمانت‌های سرمایه گذاری آن به کار گرفته خواهد شد. همچنین ممکن است در مستمری‌های بازنشستگی استفاده شود.

این اقدام به دنبال حرکت سایر مؤسسات بانکی قدیمی آسیایی به سمت ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد. هفته گذشته، بانک DBS سنگاپور برنامه‌هایی را برای یک میز معامله خرد دارایی دیجیتال در اواخر سال جاری اعلام کرد. در ژانویه، بانک اتحادیه فیلیپین از برنامه‌های خود برای ارائه خدمات معاملاتی و نگهداری ارزهای دیجیتال پرده برداری کرد.

کد خبر 557540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.