آموزش مدیریت پسماند غذایی در مدارس جمهوری چک

شهرداری پراگ جمهوری چک، پروژه جدیدی را ارائه کرده است که هدف آن آموزش به دانش‌آموزان دبستانی برای کاهش ضایعات مواد غذایی است. این طرح با عنوان "غذای هوشمند" اولین برنامه از نوع خود نه تنها در چک، بلکه در اتحادیه اروپا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معاون شهردار پراگ، پتر هلوبوچک، در یک بیانیه مطبوعاتی در مورد نیاز به بهبود دانش شهروندان در مورد ضایعات مواد غذایی خاطرنشان کرد که تحقیقات دانشگاه مندل برنو نشان داده است که افراد در برنوی چک، سالانه حدود ۳۳ کیلوگرم غذا را دور می‌ریزند.

هلوبوچک تاکید کرده است که پیشگیری از تولید زباله یکی از اولویت‌های اصلی پایتخت است و بدون آموزش نسل‌های جوان نمی‌توان به آن دست یافت.

آموزش مدیریت پسماند غذایی در مدارس جمهوری چک

برای آموزش یک موضوع مدرن نظیر مدیریت ضایعات مواد غذایی، مدارس ابتدایی پراگ از روش‌ها و مواد آموزشی مدرن استفاده می‌کنند؛ در این مورد ویژه، مطالب تعاملی در یک پلتفرم چند رسانه‌ای جدید که توسط دانشکده آموزش در دانشگاه چارلز توسعه یافته است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

رسانه‌های تعاملی این‌چنینی، علاوه بر پشتیبانی متون و محتواهای چندرسانه‌ای مانند عکس‌، انیمیشن و فیلم‌، شامل عناصری می‌شود که دانش‌آموزان را به برنامه درسی، علاقه‌مند نگه می‌دارد؛ چراکه از طریق آموزش، ارائه تکالیف، تمرین‌ها، نمودارهای تعاملی و انیمیشن‌ها، به طور فعال فرآیند یادگیری مشارکتی را تقویت می‌کند.

آموزش مدیریت پسماند غذایی در مدارس جمهوری چک

برنامه آموزش غذای هوشمند، همه زمینه‌های مربوط به ضایعات مواد غذایی، از خرید و پردازش گرفته تا ذخیره سازی و مصرف را پوشش می‌دهد. به این ترتیب، پایتخت امیدوار است که الگوهای رفتاری کودکان را تغییر دهد و به آن‌ها و البته خانواده‌هایشان کمک کند تا تصمیمات سازگارتر با محیط زیست بگیرند.

محتوای آموزشی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۲ به طور کامل تدارک دیده می‌شود و سپس در مدارس ابتدایی شهر توزیع خواهد شد. خالقان پروژه غذای هوشمند امیدوارند که این طرح را به تمام مدارس ابتدایی چک گسترش دهند تا شاهد تأثیرات بالقوه آن بر همه مردم شوند.

آموزش مدیریت پسماند غذایی در مدارس جمهوری چک

کد خبر 557534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.