قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می‌شود؟
ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال از نظر تأثیرگذاری عرضه و تقاضا در قیمت گذاری آن یکی از بهترین بازارهای مالی جهان است؛ هرچه میزان تقاضا در این بازار بیشتر باشد قیمت ارز دیجیتال بالاتر می‌رود و هر چه تقاضا کمتر بوده و عرضه بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت روند نزولی پیدا می‌کند.

برای معامله گران بازار ارز دیجیتال همواره این سوال وجود داشته است که قیمت این ارزها چگونه تعیین می‌شود و اساساً چه عواملی بر قیمت گذاری آنها تأثیر دارند. عوامل مختلفی هستند که در این بازار روی قیمت گذاری تأثیر می‌گذارند و آشنایی با آنها یکی از موارد مهمی است که در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال به آن پرداخته می‌شود. قطعاً نمی‌توانیم اطلاعات کامل در مورد عوامل مؤثر بر قیمت گذاری ارز دیجیتال و شیوه و شدت اثر گذاری آنها را در اینجا خدمت شما بیان کنیم اما سعی می‌کنیم آشنایی خوبی در این مورد برای شما ایجاد نمائیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آرن کریپتو آموزش‌های کامل‌تری در این مورد ببینید.

اهمیت عرضه و تقاضا در بازار ارز دیجیتال

اگر بازار مالی بخواهد بر اساس ذات خودش رفتار کند مهمترین نقش را در قیمت گذاری آن عرضه و تقاضا دارد. بازار ارز دیجیتال از نظر تأثیرگذاری عرضه و تقاضا در قیمت گذاری آن یکی از بهترین بازارهای مالی جهان است. شیوه تأثیرگذاری عرضه و تقاضا در بازار رمز ارز به این گونه است که هرچه میزان تقاضا بیشتر باشد قیمت ارز دیجیتال بالاتر می‌رود و هر چه تقاضا کمتر بوده و عرضه بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت روند نزولی پیدا می‌کند.

شخصیت‌ها چگونه بر بازار اثر می‌گذارند؟

بازار ارز دیجیتال به شدت تحت تأثیر موضع‌گیری و اظهار نظر شخصیت‌های مهم جهان است. سیاستمداران و فعالان اقتصادی مهم‌ترین شخصیت‌هایی هستند که نظرات آنها بر روی این بازار تأثیر می‌گذارد و ممکن است در بازه‌های کوتاه مدت و بلند مدت روند نزولی یا صعودی بازار بر اساس نظرات این اشخاص تعیین شود. البته علاوه بر شخصیت‌ها، اتفاقات مهمی که در جهان رخ می‌دهند نیز بر صعود و فرود این بازار اثر گذار هستند.

نهنگ‌ها چه افرادی هستند؟

شاید از دیدن عبارت نهنگ‌ها آن هم در مطلبی که جهت آموزش ارز دیجیتال آماده شده است کمی تعجب کنید و البته حق دارید. منظور ما از نهنگ‌ها، ابر سرمایه داران بازار هستند. یعنی افراد یا موسساتی که عمده سرمایه بازار ارز دیجیتال در اختیار آن‌ها قرار دارد و تحرکات آنها تأثیر زیادی روی عرضه و تقاضای بازار و طبیعتاً در نهایت قیمت ارزهای دیجیتال دارد. به عنوان نمونه اگر یکی از این نهنگ‌ها تصمیم بگیرد که حجم زیادی ارز دیجیتال خریداری کند، سبب می‌شود عرضه در بازار کم شده و قیمت‌ها روند صعودی پیدا کنند.

رسانه؛ کنترل کننده افکار عمومی

در جهان امروزی مدیریت افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار دارد. یک رسانه می‌تواند با تأثیرگذاری که بر روی جامعه هدف دنبال کننده خودش دارد، تصمیم گیری های آنها را جهت دهد. این ابزار در بازار ارز دیجیتال هم تأثیر گذاری زیادی بر روی قیمت‌ها دارند. رسانه‌ها می‌توانند با تبلیغ ارزهای دیجیتال جوّ عمومی مردم را به سمت سرمایه گذاری روی این ارزها ببرند. همچنین رسانه‌ها این توانایی را دارند که با پخش اخبار دروغ روی عرضه و تقاضا هم اثرگذاری خودشان را نشان دهند. البته پیشنهاد می‌کنیم معامله‌گران صرفاً به صحبت‌های رسانه‌ها توجه نداشته باشند و آنها را ابزاری در جهت کمک به تحلیل خودشان در نظر بگیرند.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال

کد خبر 557514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.