اکران فیلم‌های نوروزی در مناطق محروم

معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: «سینماسیار» برای اکران فیلم‌های نوروزی در مناطق محروم آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میکائیل دیانی اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان تنها دارنده سینماسیار کشور توانست فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را در مناطق محروم تمام استان‌های کشور ارائه کند و این کار در نوروز ۱۴۰۱ نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمت دستگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای سینماسیار به مناطق محروم و فاقد سینما که در چندسال اخیر انجام شده است، افزود: شرایط کرونایی در دو سال اخیر فعالیت در این زمینه را مانند تمام فضای سینمایی محدود کرده است، اما از زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، فرایند سینماسیار دوباره فعال شده است.

معاون ارتباطات، بازرگانی و عرضه انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به پذیرش ساختار حرفه‌ای و ایمن سینماسیار از نگاه تهیه‌کنندگان و استقبال آن‌ها برای پخش فیلم‌ها در مناطق محروم و افزایش درآمدهای آن‌ها از اکران‌های جانبی، اظهار کرد: ما در تمام استان‌های کشور دستگاه سینماسیار داریم و تنها شرط ما برای برگزاری سینماسیار این است که در منطقه‌ای که فیلم‌ها در آن اکران می‌شود، سینما وجود نداشته باشد و دسترسی به سینما هم آسان نباشد.

وی ادامه داد: هدف اصلی سینماسیار، عدالت فرهنگی و توزیع ساده‌تر و ارزان‌تر فیلم سینمایی برای مناطق کم‌برخوردار است.

دیانی گفت: سینماسیار بلیت‌فروشی دارد اما به تناسب آن که در مناطق محروم اکران می‌شود، قیمت بلیت‌های آن نیز کمتر از قیمت نصف بلیت در سایر سینماها است.

کد خبر 557493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.