آخرین جزئیات آتش‌سوزی در پاساژ تیراژه تهران

آتش‌سوزی یک مغازه فست‌فود در پاساژ تیراژه تهران، باعث مصدومیت ۱۹ نفر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتش‌سوزی پاساژ تیراژه واقع در بلوار اشرفی اصفهانی، ساعت ۲۰:۳۰ _ شامگاه دوشنبه دوم اسفندماه _ به علت انفجار کپسول گاز در رستوران طبقه همکف این پاساژ به وقوع پیوست و در پی این حادثه ۱۹ نفر دچار مصدومیت شدند.

مداوای سرپایی ۸ نفر در لحظات ابتدایی حادثه

یحیی صالح‌طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به آتش‌سوزی در پاساژ تیراژه تهران، اظهار کرد: ساعت ۲۰:۳۰ این حادثه در منطقه اشرفی‌اصفهانی به سامانه ۱۱۵ اعلام شد و بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به همراه دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی در خصوص جزئیات این حادثه افزود: رستورانی در قسمت بیرونی این مجتمع تجاری دچار آتش‌سوزی شد که این حادثه به قسمت داخلی مجتمع تیراژه منتقل نشد؛ تاکنون هشت مصدوم در این حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

مهار آتش در پاساژ تیراژه

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه _دوشنبه دوم اسفندماه_ اظهار کرد: پس از اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ مأموران چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تشک نجات و خودروهای حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل اولیه و آغاز حریق از طبقه منفی یک بوده است، افزود: شعله‌زنی اولیه انجام گرفت و نیروها محل را لکه‌گیری کردند و برخی طبقات این پاساژ دچار دودگرفتگی غلیظ شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: در طبقه همکف، یک باب مغازه فست‌فود و یک باب مغازه دیگر که به فروش پوشاک می‌پرداخت، در آتش شعله‌ور بودند. ظاهر امر نشان می‌داد که انفجاری هم رخ داده است؛ زیرا شیشه مغازه‌ها شکست و بخشی از مغازه و سقف آن تخریب شد.

انفجار رخ داده در آتش‌سوزی

وی ادامه داد: در پی وقوع این آتش‌سوزی مغازه‌داران در هنگام اطفای اولیه حریق خارج شدند و تعدادی هم دچار مصدومیت شدند که در دقایق اولیه به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

ملکی افزود: از زیرزمین این مغازه‌ها، حدود ۱۰ دستگاه سیلندر گاز مایع ۵۰ کیلویی خارج شد که در صورت انفجار یکی از این دستگاه‌ها، حادثه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در طبقه همکف این مجتمع تجاری یک مغازه فست‌فود به وسعت ۴۰ متر دچار آتش‌سوزی شد که حجم زیاد آن به قسمت زیرزمین و به یک مغازه پوشاک رسید.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان با آتش کاملاً شعله‌ور مواجه شدند، اضافه کرد: مأموران چهار ایستگاه آتش‌نشانی وارد عملیات مهار شدند و آتش خاموش شد.

تشکیل ستاد مدیریت بحران منطقه ۵ در محل وقوع حریق تیراژه

ستاد مدیریت بحران منطقه در محل با حضور تمام دستگاه‌های تخصصی و به ریاست دبیر ستاد مدیریت بحران این منطقه تشکیل شده است و میزان خسارات برجای مانده از این حادثه مشخص نیست.

حبس شدن ۱۰ نفر در محل حادثه

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: ١٠ نفر در محل حادثه حبس شده بودند که به سلامت خارج شدند.

علت آتش‌سوزی پاساژ تیراژه

محمدباقر فرهند، سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه پنج با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در پاساژ تیراژه تهران، اظهار کرد: علت اصلی حریق در این مجتمع تجاری، استفاده از انشعاب برق غیرمجاز برای غرفه‌دارها بوده و تلفات جانی نداشته است.

تعداد مصدومان این حادثه به ۱۶ نفر رسید

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: در آتش‌سوزی رخ داده در رستوران طبقه همکف پاساژ تیراژه در نتیجه انفجار کپسول گاز، ۱۶ نفر از شهروندان مصدوم و توسط پرسنل اورژانس تهران همگی در محل رسیدگی و درمان شدند.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه مورد سوختگی گزارش نشده اما هفت نفر به دلیل تروما، مصدومیت‌های سطحی و پارگی پوست در اتوبوس آمبولانس درمان شدند.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: برای این حادثه پنج دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اعزام شد.

آمار نهایی مصدومان حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری تیراژه

سخنگوی اورژانس کشور _سه‌شنبه سوم اسفندماه_ اظهار کرد: آمار نهایی مصدومان حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری تیراژه به ۱۹ نفر رسید که ۱۱ نفر از آن‌ها توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: هفت نفر از مصدومان آتش‌سوزی در اتوبوس آمبولانس مستقر در محل توسط پرسنل اورژانس تهران درمان و بدون هیچ مشکلی مرخص شدند.

کد خبر 557492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.