رونالدو، سیمئونه و مادرید؛ داستان تکراری فروپاشی آرزو؟

منچستریونایتد و اتلتیکومادرید، مهم‌ترین دیدار امشب لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کنند و در دیدار دیگر نیز دو تیم آژاکس و بنفیکا به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از سایت رسمی لیگ قهرمانان اروپا، عاشقان فوتبال در سراسر جهان بیش از همه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را در تاریخ تقویمی فوتبال اروپا دوست دارند؛ چون زمان برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا فرا می‌رسد، امشب نیز دو دیدار مهم از مرحله یک هشتم نهایی برگزار خواهد شد.

تیم‌های منچستریونایتد، اتلتیکومادرید، آژاکس و بنفیکا از تیم‌های حاضر در این مرحله از رقابت‌ها هستند که امشب با رقبای خود دیدار می‌کنند. بدون شک امشب بیشتر نگاه‌ها به بازی منچستریونایتد و اتلتیکو مادرید و تقابل دوباره رونالدو و دیگو سیمئونه معطوف است.

رونالدو، سیمئونه و مادرید؛ داستان تکراری فروپاشی آرزو؟

تکرار داستان دراماتیک بین سی‌آرسون و مربی پرحاشیه

اگرچه کریستیانو رونالدو، آن بازیکن همیشگی نیست و از فرم استثنایی خود دور شده، اما بدون شک دیگو سیمئونه بهتر از هر کسی می‌داند که باید در برابر این بازیکن پرتغالی احتیاط کند و هر لحظه غفلت، یک عمر پشیمانی به دنبال خواهد داشت. سیمئونه طی سال‌های اخیر بارها و بارها در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا توسط رونالدو و تیمش حذف شده و حتی سنت خراب کردن سقف آرزوها روی سر این مربی پرحاشیه، توسط رونالدو در تورین و باشگاه یوونتوس هم شکسته نشد. آخرین خاطره سیمئونه از کریس، پیروزی دو بر صفر تیمش در بازی رفت بود که با هت‌تریک رونالدو در بازی برگشت مواجه شد تا تیم دوم مادرید یک بار دیگر طعم تلخ حذف شدن به دست برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را بچشد.

کریستیانو رونالدو ۲۵ گل در دوران حرفه‌ ای خود مقابل اتلتیکو به ثمر رسانده است که هفت گل او در لیگ قهرمانان اروپا بوده و یکی از این گل‌ها نیز مربوط به ضربه پنالتی در وقت اضافه فینال سال ۲۰۱۴ است.

اتلتیکو مادرید و منچستریونایتد پیش از این فقط یک بار در مسابقات اروپایی با هم رودر رو شده‌اند که به مرحله یک هشتم نهایی جام برندگان جام فصل ۹۲-۱۹۹۱ برمی‌گردد. در آن زمان نماینده اسپانیا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه چهار بر یک از سد حریف انگلیسی گذشت. همچنین اتلتیکویی ها در هر چهار تقابل اخیر خود برابر تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده‌اند.

اگرچه با حضور رونالدو وزنه به طرف سیمئونه سنگینی نمی‌کند، اما رکورد اتلتیکو در مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بسیار قابل توجه است. آن‌ها در ۱۴ بازی اخیر خود در این مرحله هیچ شکستی نداشته‌اند و ۹ بار نیز در این دیدارها پیروز شده‌اند. اتلتیکو مادرید امیدوار است که بتواند رکورد بسیار خوب خود از سال ۱۹۹۷ را تداوم بخشد و یک بار دیگر با شکست‌ناپذیری مسابقه خود را سپری کند.

شاید کمتر کسی به یاد داشته باشد اما داوید دخیا، گلر منچستریونایتد نیز سابقاً در اتلتیکو مادرید بازی می‌کرد و برای اولین بار از سال ۲۰۱۱، او برابر تیم سابق خود بازی می‌کند. دخیا روزهای خوبی را سپری می‌کند و شاید یکی از تأثیرگذارترین مهره‌های منچستر در این فصل بوده است.

رونالدو، سیمئونه و مادرید؛ داستان تکراری فروپاشی آرزو؟

آژاکس بارسلونا نیست و تن هاگ کومان نیست!

فرم بی‌نظیر و استثنایی باشگاه آژاکس در این فصل باعث تعجب بسیاری از فوتبال‌دوستان شده و اریک تن هاگ یک بار دیگر موفق شده تیمی قدرتمند و جوان بسازد. نماینده هلند به لطف ارائه فوتبالی روان و مبتنی بر مالکیت، در هر شش بازی مرحله گروهی خود به پیروزی رسید تا با قاطعیت خود را به مراحل حذفی برساند.

تیم بنفیکا نیز در شرایطی به این مرحله از رقابت‌ها صعود کرده که موفق شده با پشت سر گذاشتن بارسلونا و فرستادن آن‌ها به لیگ اروپا، رقیب آژاکس شود. بنفیکا در مرحله گروهی نمایش‌های درخشانی نداشت و بیشتر به سبب ضعف‌های شدید تیم نامتوازن و ناامید رونالد کومان موفق شد از سطح گروهی صعود کند. بنفیکا اگرچه امیدوار است بتواند بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد، اما عملکرد آن‌ها در مرحله گروهی متضمن بازی‌های تحسین‌برانگیز نیست و بدون شک نماینده پرتغال کار سختی در برابر تیم هلندی داشته باشد.

پیش از این آژاکس و بنفکیا، تنها در دو دیدار رسمی برابر یکدیگر به میدان رفته‌اند که به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. در آن زمان آژاکس در خانه خود بازی را با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و مسابقه برگشت نیز با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت. همچنین بنفیکا در شش بازی اخیر خود موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است که برابر تیم هجومی تن هاگ می‌تواند آمار استرس‌زایی باشد.

آژاکس بیشترین امید را به سباستین هالر دارد. او نخستین بازیکنی است که در شش بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ گل به ثمر رسانده و پس از پیوستن به جمع شاگردان تن هاگ، فوتبالش را احیا کرده است. هالر از جدی‌ترین گزینه‌های آقای گلی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود و اگر بتواند تیمش را به مراحل بالاتر ببرد، این احتمال قوی‌تر نیز خواهد شد.

کد خبر 557490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.