اقدامات موثر مهندسان برای اعتلای فرهنگ ایران

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه روز مهندس یادآور خلاقیت، نوآوری و تلاش بی‌وقفه مهندسان ایرانی است، گفت: اقدامات مهندسان در اعتلای فرهنگ ایران بسیار موثر بوده است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک فرارسیدن روز مهندس به تمام مهندسان فعال و تلاشگر، اظهار کرد: پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی "خواجه نصیرالدین طوسی" یکی از بزرگترین چهره‌های علمی جهان اسلام که به نام "روز مهندس" در تقویم ملی ایران آمده است، یادآور خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و خودباوری‌های مهندسان این سرزمین است.

وی ادامه داد: بی‌شک نقش بی‌بدیل مهندسان در زندگی مدرن امروز بر کسی پوشیده نیست و بر این باوریم شهری که در آن بناهایی تاریخی با قدمت طولانی ساخته شده، مهندسان بزرگ و نامداری در آن شرف حضور داشته‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه مهندس در اندیشه و تاریخ ارزنده ایران اسلامی یادآور و تداعی کننده ابتکار، نوآوری و خلاقیت است که زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور خواهد بود، تصریح کرد: مهندسان با وقوف به قوانین جهان هستی و ترکیب مؤثر آن و نیز با در نظر گرفتن قوه تخیل و قدرت تحلیل و استفاده بهینه از عناصر و عوامل موجود و نیز طراحی آن جهت راه‌اندازی نیازهای حال و آینده بشر تلاش می‌کنند.

وی گفت: مهندسان ضمن گسترش بازدهی و افزایش بهره‌وری، موجب گسترش دانش بشر می‌شوند و در ارتقای سطح زندگی انسان‌ها مؤثر هستند؛ آنها با آگاهی کامل از نقش و تأثیر مهندسی در سازندگی و توسعه پایدار جهان، رفاه و آسایش انسان، حفظ جهان هستی از آلودگی‌های زیست‌محیطی و تأمین شادی پایدار و درازمدت خود و دیگران می‌کوشند دانش مهندسی و تجربه حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند.

مهدویان افزود: بدون تردید غرورانگیز است که مهندسان امروز، به عنوان میراث‌داران دانش و تمدن ایرانی، پای در راه این بزرگان نهاده‌اند تا هرچه در توان دارند برای ساختن و پرداختن این سرزمین کهن به میدان آورند و فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی را با دنیای امروز در آمیخته‌اند تا شاهد نوآوری و رشد این حرفه باشیم.

وی ضمن تبریک روز ملی مهندس، برای مهندسان پرتلاش در بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان آرزوی توفیق خدمت بیش از پیش کرد.

کد خبر 557453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.