افزایش تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل شهرداری بندر انزلی

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندر انزلی گفت: به دلیل شیوع سویه جدید کرونا امیکرون، تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل شهر بیشتر شده است.

حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با شیوع سویه جدید کرونا امیکرون و قرار گرفتن بندرانزلی در وضعیت قرمز کرونا، به منظور حفظ سلامت رانندگان تاکسی، سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری به مقدار لازم ماسک و مواد ضدعفونی کننده خریداری کرده و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری میان تاکسیرانان توزیع خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در همه‌گیری کرونا، استفاده از ماسک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضروری است و تاکسیرانان و مسافران بندرانزلی ملزم به استفاده از ماسک هستند، افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از روز پنجشنبه هفته جاری تمام ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بندرانزلی ضدعفونی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی با بیان اینکه تمام رانندگان حمل‌ونقل عمومی موظف به تزریق واکسن کرونا هستند، خاطرنشان کرد: تاکسیرانان باید به نوبت سه دوز واکسن کرونا را تزریق و کارت واکسن خود را مقابل دید عموم شهروندان، روی داشبورد خودرو نصب کنند.

بیک‌زاده تصریح کرد: با شیوع سویه امیکرون و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، رانندگان تاکسی باید حداکثر سه مسافر سوار کنند و سازمان حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی این مهم را به تاکسیرانان ابلاغ کرده است. امیدواریم در دوران همه‌گیری کرونا، شهروندان برای حفظ سلامت خود و دیگران و جلوگیری از متضرر شدن تاکسیرانان، با سرشکن کردن کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر در تاکسی‌های بین‌شهری، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با شیوع سویه جدید کرونا، رعایت نکات بهداشتی در ناوگان سازمان حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی بیشتر شده است و بازرسان سازمان در حال گشت‌زنی هستند؛ در صورت مشاهده تاکسیرانان فاقد ماسک ابتدا به آن‌ها تذکر می‌دهند و اگر تخلف تکرار شود، علاوه بر جریمه، رانندگان به کمیته انضباطی سازمان فراخوانده می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی هنگام سوار و پیاده کردن مسافران باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی، مستقر در خیابان نواب، روبروی سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

بیک‌زاده گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری بندرانزلی یک هزار و ۳۹۶ دستگاه تاکسی دارد که از این تعداد ۶۸۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۲۶۳ دستگاه خط ویژه، ۱۳۰ دستگاه بی‌سیم و ۳۱۵ دستگاه تاکسی تلفنی در دفاتر آژانس فعال است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 557432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.