تصویب بودجه با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری در جلسات کارشناسی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران ارشد شهرداری اراک بررسی شد و در کمیسیون بودجه به تصویب رسید.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اراک، اظهار کرد: بودجه شهرداری با مبلغ ۱,۸۸۰ میلیارد تومان و منضم به ۲۹ تبصره فردا به صحن علنی می‌رود. بودجه پیشنهادی شهرداری ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که امکان افزایش درآمد تا ۲۸۰ میلیارد تومان از محل عوارض بر پروانه‌های ساخت، سرمایه‌گذاری، فروش اموال منقول، غیرمنقول و اسقاطی و فروش محصولات تولیدی شهرداری وجود دارد، درآمد اضافه شده را نیز جهت هزینه در سه حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، خدمات قراردادی اشخاص و مطالعات و آموزش پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی با پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر افزایش نسبتاً مناسبی داشته است و امیدواریم شهرداری نیز هم‌سو با اعضا بتواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر اراک طی سال ۱۴۰۱ تحول‌آفرین باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک افزود: در خصوص شهر دوستدار کودک برای اولین بار بودجه تعریف کردیم و ممیزی املاک شهر اراک را نیز مورد توجه ویژه قرار دادیم، ردیف‌های اعتباری حوزه‌های عمرانی و خدماتی منوط به ارائه برنامه دقیق و شفاف با رویکرد محله‌محوری است، همچنین با تعیین بودجه مشخص، شهرداری را ملزم به انجام اقدامات لازم جهت تغییر روش حسابداری نقدی متعهد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به بخش مطالعات و تحقیقات توجه خاصی داشتیم و تا حد امکان بودجه را افزایش دادیم تا قبل از انجام هر اقدامی مطالعات آن انجام شود، مرکز پژوهش‌ها نیز بر روند هزینه‌کرد و اجرای پروژه‌های مطالعاتی تعریف شده نظارت جدی خواهد کرد.

خسروانی تاکید کرد: بنا را بر تعریف نکردن پروژه کلان عمرانی گذاشتیم و تمام انرژی بودجه را صرف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کردیم که اقدامی قابل توجه است و علت انجام این اقدام پرهیز شورای اسلامی شهر از سیاست‌زدگی، حرکت‌های نمایشی و مانور با پول شهروندان بود؛ چرا که شهر اراک در این زمینه متحمل خسارات فراوانی شده است.

وی گفت: شورای اسلامی شهر از اعمال سلایق فردی در بودجه ۱۴۰۱ به شدت خودداری کرد و در جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری بررسی و در نهایت با رأی اکثریت تصویب شد.

کد خبر 557424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.