پوتین: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند؛ ما دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اظهار کرد: توافقات مینسک دیگر وجود ندارند؛ ما دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختیم. این مقام‌های اوکراین بودند که توافق مینسک را از بین بردند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی امروز در این باره اضافه کرد: اروپا نتوانست کی‌یف را مجبور به اجرای توافقات مینسک کند، بنابراین روسیه ناچار شد دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

رئیس جمهور روسیه در این ارتباط ادامه داد: بهترین راه حل برای مسئله جاری، صرف نظر مقامات کی‌یف از پیوستن به ناتو و پایبندی به بی طرفی است. من این را نگفتم که نیروهای نظامی ما هم اکنون به دونباس اعزام خواهند شد؛ بلکه حمایت نظامی از لوهانسک و دونتسک را اعلام کردم.

پوتین در این باره خاطر نشان کرد: روسیه تلاش زیادی کرد تا موضوع دونباس را از طریق گفتگو و مذاکره و توافقات مینسک حل و فصل کند. البته مناقشات مرزی قابل حل و فصل خواهد بود؛ اما اکنون این موضوع غیرممکن است. بهترین راه حل این است که مقامات اوکراین از پیوستن به ناتو خودداری کنند.

پوتین تأکید کرد: اقدامات احتمالی ارتش روسیه در دونباس بر اساس وضعیت میدانی صورت خواهد گرفت. دستیابی اوکراین به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی، تهدیدی راهبردی برای روسیه به شمار می‌آید. اختلاف ما با واشنگتن و ناتو نیز به دلیل طرح‌های پیوستن اوکراین به این ائتلاف است.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است.

ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

کد خبر 557410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.