آماده مذاکره با روسیه و رفع نگرانی‌های امنیتی این کشور هستیم

«ینس استولتنبرگ» ضمن درخواست از روسیه برای عقب نشینی از خاک اوکراین گفت ناتو آماده مذاکره با مسکو و رفع نگرانی های امنیتی آن است.

به گزارش ایمنا و به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تازه‌ترین اظهارات درباره تحولات مربوط به بحران اوکراین و روسیه اظهار کرد: ما با اوکراین در خصوص تلاش این کشور برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود اعلام همبستگی می‌کنیم. اقدام روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب شرق اوکراین، نقض قوانین بین المللی است و کشورهای عضو ناتو با اوکراین منسجم و هماهنگ هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ جنگنده ناتو برای واکنش به هر احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند، ادامه داد: اقدامات روسیه علیه اوکراین نقض قوانین بین المللی و حاکمیت ملی این کشور است. حضور نظامی ما در شرق اروپا گسترده است و تمام توان خود را برای محافظت و دفاع از خاک کشورهای عضو ناتو به کار خواهیم گرفت. روسیه سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد و این کشور اکنون نیز مورد حمله روسیه قرار گرفته و با خطر حملات بیشتر مواجه است.

استولتنبرگ تصریح کرد: روسیه همچنان برای حمله به اوکراین برنامه ریزی می‌کند و نیروهای خود را برای تحقق این هدف در مرز اوکراین مستقر کرده است. با توجه به همه این تحولات، ما بار دیگر از روسیه می‌خواهیم از مرز اوکراین و اقدامت خود عقب نشینی کند و تنش‌ها را کاهش دهد.

دبیرکل ناتو همچنین تأکید کرد: در صورت حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های سختی علیه این کشور اعمال خواهد شد. نیروهای روسیه به سوی مناطق جدایی طلب اوکراین پیشروی کرده‌اند و ما خواهان عقب نشینی فوری آنها هستیم. روسیه همچنان فرصت دارد نیروهای خود را از اوکراین خارج کند و به پای میز مذاکرات بازگردد. ما آماده مذاکره با روسیه و رفع نگرانی‌های امنیتی این کشور هستیم.

کد خبر 557398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.