شورای فدراسیون روسیه اجازه استفاده از ارتش در دونباس را صادر کرد

شورای فدراسیون روسیه به اتفاق آراء امروز اعلام کرد که درخواست مطرح در خصوص مجوز استفاده از ارتش این کشور در دونباس را تأیید می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای فدراسیون روسیه امروز سه شنبه درخواستی از پوتین در مورد استفاده از ارتش روسیه در دنباس را تأیید کرد.

به گزارش این خبرگزاری، تصمیم به صدور مجوز لازم پیرامون استفاده از ارتش روسیه خارج از این کشور توسط اعضای شورای فدراسیون به اتفاق آرا اتخاذ شده است.

بر این اساس، شورای فدراسیون روسیه تصمیم گرفت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور اجازه دهد تا از نیروهای مسلح این کشور در دونباس استفاده کند.

پیش از این، شورای فدراسیون روسیه درخواستی از رئیس جمهور روسیه برای استفاده از نیروهای مسلح این کشور در خارج از مرزهای خود، یعنی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک را دریافت کرده بود.

«والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه در سخنانی در این خصوص تاکید کرد که صحبت درباره نیروهای حافظ صلح است که اجازه گلوله باران غیرنظامیان را نمی‌دهند.

به گفته نیکلای پانکوف معاون وزیر دفاع روسیه، ۱۰۰ هزار نفر از جمله ۳۰ هزار کودک تاکنون دونباس را تَرک کرده اند.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است.

ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

کد خبر 557393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.