حمله سگ ولگرد به کودک خردسال در محله محمودآباد اصفهان

رییس اداره خدمات شهری منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از حمله یک سگ ولگرد به کودک خردسال اصفهانی در محله محمودآباد خبر داد و گفت: همجواری این محله با منطقه صنعتی محمودآباد، استفاده کارگاه‌های صنعتی از سگ‌های نگهبان و بی‌ضابطه بودن زاد و ولد آنها در منطقه صنعتی، باعث تهدید امنیت ساکنان محلات مجاور شده است.

مجتبی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تنها در ماه گذشته ۳۵ قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری منطقه ۱۲ جمع‌آوری شده است که ۱۰ قلاده از آنها در محله محمودآباد رها بوده‌اند، اظهار کرد: تا زمانی که مدیریت شهرک‌ها و شهرهای مجاور اقدام به کنترل و عقیم‌سازی سگ‌ها نمی‌کنند و برخی نیز با انتخاب رویه‌ای غلط، به طور مداوم به تغذیه‌ی سگ‌های ولگرد با پسمانده‌های غذا می‌پردازند، قادر به پیشگیری از وقایعی این‌چنین نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه سگ‌های نگهبان مورد استفاده در منطقه صنعتی محمودآباد به سادگی زاد و ولد می‌کنند و توله‌های آنها برای یافتن غذا روانه محله‌ی مسکونی محمودآباد و محلات همجوار می‌شوند، تصریح کرد: به رغم آنکه این محله یکی از نقاط محوری برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد به شمار می‌رود، تا زمانی که مشکل به شکل ریشه‌ای حل و فصل نشود، قادر به تأمین امنیت کامل ساکنین این محل نخواهیم بود.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این حادثه آسیب جدی به همراه نداشته و وضعیت جسمی کودک مورد حمله، مساعد است.

روزانه ۱۴۰ میلیون ریال برای نگهداری، درمان و انگل‌زدایی سگ‌های بی‌سرپرست هزینه می‌شود

امیرحسین خسروی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز از تأسیس "مرکز و پناهگاه سگ‌های فاقد سرپرست" در شهر اصفهان از سال ۱۳۹۲ خبر داد و گفت: در این مرکز، سگ‌های بدون سرپرست، پس از زنده‌گیری مورد معاینه، شست و شو، انگل‌زدایی و درمان قرار می‌گیرند و با گذشت ۱۵ تا ۲۰ روز از دوران نقاهت و قرنطینه آنها، رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مطابق با قانون ابلاغ شده از سوی وزارت کشور، مدیریت مرکز نگهداری از حیوانات فاقد سرپرست، وظیفه گروه‌های مردم‌نهاد حامی حیوانات است، افزود: وظیفه قانونی شهرداری اصفهان تنها نظارت بر عملکرد این مرکز است اما با این وجود، مدیریت شهری روزانه بیش از ۱۴۰ میلیون ریال برای تأمین غذا، دارو، استخدام دامپزشک، خودروهای جمع‌آوری و حق الزحمه مسئولان نگهداری هزینه می‌کند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز دوم مرکز نگهداری از حیوانات فاقد سرپرست با ۱۲ هزار متر زیربنا در حال ساخت است، تصریح کرد: سگ‌های ولگرد، پس از ورود به این مرکز و معاینه توسط سه دامپزشک حاضر در مرکز، برای کاهش ازدیاد این حیوانات، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری شده و مطابق با قانون، به همان مکانی که زنده‌گیری شده‌اند، باز گردانده می‌شوند که البته برخی از کارشناسان در خصوص مناسب بودن این پروتکل، شبهاتی را وارد می‌کنند چراکه عقیم‌سازی سگ‌ها مانع از حمله آنها به انسان نمی‌شود.

وی با اشاره به بروز حوادث مشابهی در حمله سگ‌ها به انسان در دیگر شهرهای کشور خاطرنشان کرد: لازم است پروتکل‌های موجود مورد بررسی قرار گیرد و تمامی دستگاه‌های متولی امر همچون سازمان دامپزشکی، صدا و سیما و به این عرصه ورود پیدا کنند تا معضل موجود به شکل منطقی حل و فصل شود.

کد خبر 557367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.