احداث نخستین شهرک هوشمند گردشگری در خرم‌آباد

رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری خرم‌آباد نخستین شهرک هوشمند گردشگری توسط یک گروه سرمایه گذار بخش خصوصی با هدف توسعه گردشگری در خرم‌آباد احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا رزاز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معرفی خرم‌آباد به عنوان شهر گردشگری و پایدار در دو دهه اخیر موجب شد با جدیت، پیگیر شناسایی و جذب سرمایه‌گذارانی باشیم که علاقه مند ورود به مبحث گردشگری در لرستان هستند که در این راستا احداث شهرهای خلاق، هوشمند و پایدار از مهمترین شاخصه‌های توسعه همه جانبه در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه یک گروه سرمایه گذار مطالعاتی را برای احداث مجموعه‌ای خلاقانه و نوآورانه با عنوان شهر هوشمند، خلاق و پایدار با محوریت گردشگری و توریسم سلامت در سطح کشور انجام داده است که کمیسیون عمران اتاق لرستان، مذاکرات اولیه را صورت داد و ضمن معرفی ظرفیت‌های لرستان و شهر خرم آباد، آمادگی اتاق بازرگانی و مجموعه مدیریت ارشد استان را برای همکاری با این گروه اعلام کرده است، افزود: مطالعات لازم توسط گروه سرمایه گذار در حال نهایی شدن است و شهر خرم‌آباد به زودی شاهد اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بین‌المللی در حوزه کسب و کار، گردشگری، مسکن و شهرسازی خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: سرمایه گذار بر اساس مطالعات امکان سنجی، دو قطعه زمین به مساحت ۸۷ و ۳۸ هکتار را بررسی کرده است که در صورت تأیید نهایی، فرایند خرید زمین برای احداث این شهرک هوشمند آغاز و طبق برنامه‌ریزی و طراحی اولیه قرار است تنها هفت هکتار آن به عنوان زیربنا در نظر گرفته شود و باقیمانده به احداث باغ‌های ایرانی و فضاهای عمومی اختصاص پیدا کند.

رزاز به تشریح برخی جزئیات شهر خلاق، هوشمند و پایدار خرم‌آباد پرداخت و تصریح کرد: در این مجموعه علاوه بر بخش مسکونی، دهکده سلامت و درمانی، بخش آموزشی و فرهنگی، برج‌های شیک تجاری، اماکن گردشگری و ورزشی دیده شده است که در هفت هکتار اجرایی می‌شود و مابقی زمین نیز به کاربری‌های عام‌المنفعه از جمله گردشگری، باغ گل و فضاهای بازی کودکان که از لازمه‌های شهر پایدار است، اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار اعتبار لازم برای احداث این پروژه عظیم را پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که بدون استفاده از تسهیلات دولتی با حضور طراحان و معماران تراز اول بین‌المللی و داخلی اجرا می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف ایجاد این شهرک، فراهم نمودن سکونت و اشتغال نخبگان و کارآفرینان در یک مکان است و فراهم شدن چنین امکانی برای لرستان بسیار حائز اهمیت است. به نحوی که این پروژه می‌تواند افراد بسیاری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار نماید.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به اعلام آمادگی اتاق بازرگانی و حمایت‌های مدیریت ارشد استان در پیشبرد اهداف پروژه فوق، گفت: مردم خرم آباد انتظار دارند که جهت اعتلای نام این شهرستان، مبدل شدن آن به یک شهر بین‌المللی و همچنین توسعه صنعت توریسم و گردشگری، حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران این پروژه عام‌المنفعه صورت گیرد.

کد خبر 557351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.