صدور پروانه دو مرحله‌ای ساختمان در ۵ منطقه اصفهان

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در کمتر از یک ماه آینده صدور پروانه ساختمانی در مناطق شهرداری، وارد فاز جدیدی از تغییرات ساختاری در راستای تسریع در صدور گواهی خواهد شد.

امید علی‌اصغری‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای بهبود و تسهیل در فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان مورخ ۲۹/‏۱۰/‏۱۳۹۹‬ فرآیند صدور پروانه دو مرحله‌ای در مناطق یک، پنج، ۹، ۱۰ و ۱۲ شهرداری اصفهان به صورت پایلوت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و پس از آن تا پایان سال جاری این موضوع به سایر مناطق تسری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: این فرایند در مرحله اول با عنوان گواهی انطباق شهرسازی و مالی و صرفاً بیانگر همه حقوق و امتیازات شهرسازی و تعیین عوارض روی پلاک مورد درخواست است و مجوزی جهت آغاز عملیات ساختمانی نیست.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: مدت اعتبار این گواهی از تاریخ صدور یک‌سال است و مالک باید در بازه یک ساله تعیین شده، اقدامات بعدی در راستای تکمیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم و پس از انجام مراحل بعدی که عموماً در خارج از شهرداری از جمله سازمان نظام مهندسی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان بیمه تأمین اجتماعی، اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف صورت می‌پذیرد و در نهایت ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز به شهرداری منطقه، گواهی پروانه ساختمانی صادر می‌شود و مالک مجاز به آغاز عملیات ساختمانی خواهد بود.

علی‌اصغری‌ثانی تاکید کرد: این امر گامی بزرگ در راستای تسریع در ارائه خدمات به شهروندان است و این معاونت حداکثر تلاش خود را در راستای محقق شدن این هدف انجام خواهد داد.

کد خبر 557316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.