افزایش مالیات پرداختی شرکت‌های چینی در ایران

سفیر چین در تهران با بیان این‌که شاهد روند احیای رشد همکاری‌های تجاری دو کشور هستیم، گفت: سرمایه‌گذاری مؤسسات چینی در ایران افزایش یافته است و این شرکت‌ها مشاغل مختلفی را در ایران ایجاد کرده‌اند و مالیات پرداختی آنان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چانگ‌هوا امروز _سه‌شنبه، سوم اسفندماه_ در وبینار "پنجاه سال روابط ایران و چین و نگاه به آینده”، اظهار کرد: روابط ایران و چین عمیق و قدیمی است و در سال‌های اخیر دو طرف علاوه بر پشتیبانی از یکدیگر برای پیشبرد همکاری‌های عملی در زمینه‌های مختلف در امور بین‌المللی نیز هماهنگی‌های خود را حفظ کرده‌اند. چین و ایران برای مقابله با تأثیرات همه‌گیری کرونا با همکاری با یکدیگر، به الگوی کشورهای توسعه یافته تبدیل شده‌اند.

وی افزود: ایران از گذشته تاکنون نقشی کلیدی در جاده ابریشم داشته است. در عصر جدید چین و ایران همکاری اقتصادی و بازرگانی داشته‌اند که نیروی بالقوه زیادی دارد و در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی را داشته است؛ به‌طوری که چین برای چندمین سال متوالی بزرگترین شریک و منبع سرمایه‌گذاری ایران بوده است.

سفیر چین در تهران با بیان اینکه شاهد روند احیای رشد همکاری‌های تجاری دو کشور هستیم، گفت: سرمایه‌گذاری مؤسسات چینی در ایران افزایش یافته است و این شرکت‌ها مشاغل مختلفی را در ایران ایجاد کرده‌اند و مالیات پرداختی آنان افزایش یافته است.

چانگ‌هوا اضافه کرد: اتصال زنجیره تولید از پایین تا بالادست در چارچوب همکاری دو کشور افزایش یافته است. مؤسسات چینی تلاش می‌کنند منافع مشترک برای هر دو طرف محقق کنند؛ همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو طرف منافع حقیقی برای دو کشور فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: برنامه همکاری همه جانبه چین و ایران آغاز شده و در توسعه زیرساخت‌ها تولید پزشکی بهداشت و درمان، کشاورزی و امنیت افزایش پیدا کرده است و در زمینه‌های سینما، آموزش و پرورش استعدادها هم همکاری انجام می‌شود، اولویت‌های همکاری دو کشور باید مشخص شود تا به دستاوردهای بیشتری در این همکاری‌ها برسیم.

کد خبر 557311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.