از «پری» تا «حراج»

دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان (تالار هنر) در بسته خبری خود در سومین روز اسفندماه به نمایش‌های «پری»، «جوخه حکم» و «حراج» پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به گسترش بیماری کرونا و تغییر رنگ بسیاری از شهرهای استان اصفهان به قرمز، فعالیت گروه‌های تئاتر در اصفهان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درحال انجام است. اگرچه تالار هنر اصفهان در روز شانزدهم بهمن‌ماه به دلیل گسترش بیماری کرونا تعطیل شد اما به گفته علی دادفر، رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان با اعلام مکتوب شهرداری و استانداری به تالار هنر اصفهان در روز هجدهم بهمن‌ماه، امکان فعالیت محدود گروه‌های تئاتری تا دو هفته ایجادشد و همچنان نیز اجرای نمایش‌ها در تالار هنر با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ادامه دارد.

دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان(تالار هنر) در بسته خبری خود به نمایش‌های «پری» به کارگردانی احسان جانمی، نمایش «جوخه حکم» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد سیفی و نمایش «حراج» به کارگردانی فائزه بختیاری پرداخته است.

نمایشی سه‌سویه و با تلفیق شیوه‌های ایرانی

نمایش «پری» به کارگردانی احسان جانمی منتخب بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی سنتی ۱۴۰۰ تا دهم اسفندماه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی (نقش جهان) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش که به‌صورت سه‌سویه برگزار می‌شود درباره یک گروه تئاتر است که برای اجرا به دربار شاه قاجار دعوت می‌شوند و داستان از آنجا آغاز می‌شود که شاه قاجار با تصمیم‌های عجیب و اشتباه خود گروه نمایشی را به دردسر می‌اندازد. برای نمایش «پری» که به‌صورت موزیکال اجرا می‌شود از ساختار نمایش‌های ایرانی و تلفیق شیوه‌های ایرانی مانند سایه‌بازی، سیاه‌بازی و زن پوشی استفاده شده و با فرهنگ فولکلور و عامیانه در ارتباط است.

نویسنده این نمایش خیراله تقیانی پور و امین پناهی، حسین نصر اصفهانی، مسعود یزدان بخش، علی عنایتی، محمد بارانی، محمد خسروی و رضا توکلی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از «پری» تا «حراج»

دوازده مرد خشمگین در جوخه حکم

نمایش «جوخه حکم» نام نمایش دیگری است که از بیست‌وهفتم بهمن‌ماه اجرای خود را در سالن تماشای مجموعه تالار هنر آغاز کرده است و تا سیزدهم اسفندماه هر روز ساعت ۱۹:۴۵ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بهزاد سیفی، روایت داستان گروهی از هیئت منصفه دادگاه است که پرونده پسری متهم به قتل پدر را بررسی می‌کنند. موضوع نمایش «جوخه حکم» اقتباسی از درام تلویزیونی «دوازده مرد خشمگین اثر رجینالد رز» است که ابتدا در سال ۱۹۵۴ به‌صورت اپیزود تلویزیونی تهیه شد و به بازخورد موفقیت‌آمیزی در میان مخاطبان داشت.

در این نمایش، بهزاد سیفی، علی صادقی، محمدرضا شیروانی، امیرشاهی مرادی، رامین ربیعی، امیرحسین خامسی پور، معین غروی و امیرمحمد بصیری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از «پری» تا «حراج»

حراج در تالار هنر

نمایش «حراج» به کارگردانی فائزه بختیاری، از نمایش‌های آینده تالار هنر اصفهان است که از سیزدهم تا بیست‌وهفتم اسفندماه در سالن نقش جهان به روی صحنه خواهدرفت. این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه دوجی نوشته یوکیومیشیما است.

کد خبر 557308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.