تشویق کودکان به تفکیک زباله با سطل‌های عروسکی

شهرداری کریژوچی کرواسی با طراحی سطل‌های زباله خلاق، کودکان را به تفکیک زباله در سنین پایین ترغیب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری کریژوچی اعلام کرد که کانتینرهایی را برای جمع‌آوری جداگانه زباله‌ها در مهدکودک‌های این شهر نصب کرده است. این سطل‌های زباله، شکل بی‌روح و زمخت کانتینرهای شهری را ندارد بلکه ظروفی به شکل خرس، قورباغه و دلفین است تا توجه کودکان به آن‌ها جلب شود.

شهرداری با این تصمیم، قصد دارد تفکیک زباله را به یک تجربه سرگرم کننده برای کودکان تبدیل کند و به آن‌ها اجازه دهد از طریق بازی، یکی از ارکان مهم فرهنگ شهروندی یعنی جداسازی پسماند را یاد بگیرند.

تشویق کودکان به تفکیک زباله با سطل‌های عروسکی

اگرچه ارقام رسمی نشان می‌دهد که کمی بیش از ۴۰ درصد زباله‌ها به طور جداگانه در کرواسی جمع‌آوری می‌شود، اما نظریه‌پردازان بدبین می‌گویند که کمتر از ۱۰ درصد از آن‌ها در واقع بازیافت می‌شود و سیستم جمع‌آوری زباله در کرواسی مانند اغلب کشورهای در حال توسعه، نیازمند اصلاح و پیشرفت است.

با وجود چالش‌های بازیافت در این کشور، گزارش فعلی وزارت اقتصاد و توسعه پایدار در مورد زباله‌های شهری نشان می‌دهد که برای مثال در سال ۲۰۲۰، ۱.۶۹ میلیون تن زباله شهری یا ۴۱۸ کیلوگرم به ازای هر نفر تولید شده است. این میزان نسبت به سال قبل ۶.۵ درصد کاهش داشته است و بیشترین کاهش مربوط به زباله‌های شهری و بسته‌بندی گزارش شده است. آمار و ارقام به نوعی نشان می‌دهد که مسئولان این کشور راه صحیحی را برای مدیریت زباله انتخاب کرده‌اند که خلاقیت آموزش این مفهوم به کودکان از طریق سطل‌های عروسکی یکی از روش‌های کارآمد است.

تشویق کودکان به تفکیک زباله با سطل‌های عروسکی

کد خبر 557306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.