۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
نهنگ قدیمی اتریوم بیدار شد

براساس حساب توییتر وال آلرت (Whale Alert) یک کیف پول خفته اتریوم حاوی ۱۹۴۷ ETH برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۵ فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری اولیه تنها ۲۳۳۶ دلار بوده است، هر‬ کسی که آدرس فوق را داشته باشد سود خیره کننده ۲۲۰/‏۷۹۹ درصد داشته است.

مشخص نیست که آیا فردی چنین سطح بالایی از اعتقاد را داشته یا به سادگی یک کیف پول قدیمی گرد و خاک گرفته را کشف کرده است. همچنین این امکان وجود دارد که مالک پس از دسترسی به ثروت رمزنگاری، سرانجام به اتر خود دست یافته باشد.

اتریوم، دومین بلاک چین بزرگ در سال ۲۰۱۵ به منظور تمرکززدایی اینترنت پس از فروش جمعی ۱۸ میلیون دلاری راه‌اندازی شد که تأمین مالی توسعه پروژه را ممکن ساخت. این پروژه نخستین‌بار توسط یکی از بنیان‌گذاران یعنی «ویتالیک بوترین» در کنفرانس بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۴ اعلام شد.

این ارز دیجیتال در ابتدا با قیمت ۲.۷۷ دلار در صرافی Kraken شروع به معامله کرد و سپس به دلیل فشار فروش به ۰/‏۶۸ دلار کاهش یافت. اتریوم شاهد رشد سریعی بود و در طول رونق عرضه اولیه کوین‌ها در سال ۲۰۱۷ محبوبیت خود را افزایش داد و قیمت آن به ۱۴۰۰ دلار رسید. توکن ETH در طول بازار نزولی سال ۲۰۱۸ به ۸۵ دلار رسید و در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش شدید قیمت بود. این ارز رمزنگاری شده از جنون سفته‌بازی عظیم در بخش مالی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل تعویض سود برد که در نهایت در ۱۰ نوامبر به ۴۸۷۸ دلار رسید.

کد خبر 557298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.