نمایش شاهنامه‌های تاریخی موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱

سرپرست اداره‌کل موزه‌ها گفت: پیشنهاد ما به مدیران موزه‌ها این است که در ایام نوروز، نسخ خطی، شاهنامه‌های تاریخی موجود در گنجینه‌های موزه‌ها و آثار کم‌تر دیده شده را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهند.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی ادیب‌زاده در همایش «به استقبال نوروز» که امروز _سه‌شنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۰_ در سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد با بیان اینکه امسال بخشنامه نوروز در روز بیست‌وسوم بهمن به مدیران استان‌ها و موزه‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی امسال از بیست‌وپنجم اسفندماه آغاز می‌شود و مدیران استان‌ها و موزه‌ها باید برنامه‌های خود را بر اساس این بخشنامه اجرا کنند.

وی با تأکید بر این‌که مدیران مجموعه‌های تاریخی باید اولویت‌های حفاظتی و پروتکل‌های بهداشتی را در ایام نوروز در نظر بگیرند و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات در مکان مناسب جانمایی شود، افزود: به مناسبت پایان سرایش شاهنامه در بیست‌وپنجم اسفندماه، پیشنهاد ما به مدیران موزه‌ها این است که در ایام نوروز، نسخ خطی، شاهنامه‌های تاریخی موجود در گنجینه‌های موزه‌ها و آثار کم‌تر دیده شده را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهند.

سرپرست اداره‌کل موزه‌ها گفت: درخواست دیگر ما این است که برای معرفی در موزه‌ها از راهنمایان تخصصی استفاده شود و بخشنامه نوروز به دقت اجرا شود، همچنین قرار است ستادی نیز برای پاسخگویی به سوالات مدیران درباره بخشنامه نوروز تشکیل شود.

ادیب‌زاده درباره تعطیلی موزه‌ها در ایام نوروز گفت: در بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۰ موزه‌ها باید تا ساعت ۱۷ باز باشند و در سیزدهم فروردین نیز کاخ‌موزه‌هایی که دارای فضای سبز هستند، می‌توانند موضوع تعطیلی خود را به اداره موزه‌ها اعلام کنند.

کد خبر 557260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.