استفاده از پساب شهرک صنعتی برای آبیاری فضای سبز

شهردار هشتگرد گفت: مدیریت شهری با هماهنگی شهرک صنعتی هشتگرد در نظر دارد از پساب حاصل از این شهرک برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.

علی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مساحت فضای سبز شهر هشتگرد بالغ بر ۱۱۷ هکتار است، اظهار کرد: گستردگی فضای سبز این شهر لزوم تأمین منابع آبی پایدار برای حفظ و نگه‌داری فضای سبز را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های ایجاد شده طی سالیان اخیر، شهرداری‌ها را با چالش جدی در حوزه فضای سبز شهری مواجه کرده است، افزود: خوشبختانه شهر هشتگرد برای تأمین منابع آبی از ظرفیت مناسبی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی و پیگیری، این منابع ساماندهی و تأسیسات و تجهیزات لازم برای استفاده بهینه از منابع آبی ایجاد شود.

شهردار هشتگرد خاطرنشان کرد: برمبنای تعامل و همکاری میان شهرداری و شهرک صنعتی هشتگرد مقرر شد تا پساب حاصل از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی که پیش از این در اراضی هشتگرد رها می‌شد، به شهرداری تحویل داده شود و شهرداری با هدایت آن به مخزن ذخیره‌سازی در بخش شمالی شهر و ایجاد تأسیسات لازم برای انتقال آن به فضاهای سبز، از این منبع آبی برای آبیاری استفاده کند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بخشی از پروژه جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری طی سال‌های گذشته اجرا شده، این طرح نیازمند توجه بیشتر و تکمیل است.

شهردار هشتگرد با بیان اینکه علی‌رغم ایجاد شبکه و لوله‌گذاری در برخی خیابان‌های اصلی شهر به دلیل تکمیل نبودن طرح نمی‌توان از این شبکه برای انتقال آب خام به بوستان‌ها استفاده کرد، گفت: انتظار می‌رود با استفاده از دانش مشاوران ذی‌صلاح و تهیه مشخصات فنی پروژه، این طرح طی سال‌های آتی تکمیل شود و بهره‌برداری برسد.

یعقوبی به نیاز شهرداری برای استفاده از خروجی پساب حاصل از تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد اشاره و تصریح کرد: با توجه به شیب شمال به جنوب شهر هشتگرد و قرارگیری تصفیه‌خانه در بخش شمالی، می‌توان از انتقال ثقلی پساب حاصل از این تصفیه‌خانه به مخزن ذخیره‌سازی در هشتگرد و پس از آن انتقال و استفاده برای آبیاری فضاهای سبز، استفاده کرد.

وی افزود: نیاز است تأسیسات و تجهیزات مورد نیاز برای انتقال پساب، با ایجاد مخزن ذخیره در ضلع جنوبی اتوبان و خط انتقال تا مخزن ذخیره‌سازی در بوستان تندرستی، فراهم شود.

کد خبر 557244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.