شهرهای لیتوانی به پایتخت‌های تاریخی تبدیل می‌شود

دولت لیتوانی از تبدیل چهار کلان‌شهر به پایتخت‌های تاریخی خبر داد؛ توسعه‌های شهری از این پس، با موفقیت بیشتری اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان پیدایش لیتوانی به عنوان یک قلمرو مستقل، کلان‌شهرهای ویلنیوس، کاوناس، تراکای و کرناوه طی دوره‌های زمانی مختلف، پایتخت کشور بوده‌اند. در نیمه دوم ماه ژوئیه امسال، دولت لیتوانی با هدف ارزش بخشیدن هر چه بیشتر به این شهرها، آن‌ها را به عنوان پایتخت‌های تاریخی کشور معرفی کرد. البته، حمایت از توسعه‌های محلی نیز از دیگر اهداف اعضای مجلس در تصویب قانونی پایتخت‌های تاریخی کشور بود به این امید که برندهایی قدرتمند برای ترویج گردشگری و سرمایه‌گذاری در لیتوانی به وجود آید.

شهرهای لیتوانی به پایتخت‌های تاریخی تبدیل می‌شود

در جلسه نهایی دولت، ۱۰۲ نفر از اعضای مجلس به اعطای عنوان پایتخت تاریخی به چهار کلان‌شهر لیتوانی رأی مثبت دادند در حالی‌که شش نفر از مقامات ارشد، مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند.

افراد موافق امیدوار هستند که انتخاب پایتخت‌های تاریخی کشور نه تنها به آن‌ها ارزشی فراتر ببخشد، بلکه آزادی بیشتری را برای مدیران شهری فراهم می‌آورد تا از اقدامات سازمانی، اقتصادی و مالی برای توسعه زیرساخت‌های شهری بهره ببرند. علاوه بر این، پایتخت تاریخی شدن این شهرها به افزایش محبوبیت آن‌ها در سراسر دنیا کمک خواهد کرد و همین امر در افزایش گرایش گردشگران به سفر به این شهرها سهیم خواهد بود.

شهرهای لیتوانی به پایتخت‌های تاریخی تبدیل می‌شود

البته دولت لیتوانی ادعا کرده است که این تصمیم، اولین اقدام کشور در راستای بهبود هویت آن خواهد بود و در آینده، اقدامات دیگری در هر پایتخت اعمال خواهد شد که در افزایش محبوبیت‌شان، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

شهرهای لیتوانی به پایتخت‌های تاریخی تبدیل می‌شود

کد خبر 557236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.