وضعیت خانه استاد شهریار ناخوشایند است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وضعیت خانه تاریخی استاد شهریار، فاجعه‌بار است و خوشایند نیست؛ باید در این راستا تدابیری اندیشیده شود.

رسول برگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت خانه تاریخی استاد «شهریار» فاجعه‌بار است و خوشایند نیست؛ باید در این راستا چاره‌ای اندیشیده شود. همچنین زیرزمین این خانه رطوبت دارد و برخی از اموال، موریانه افتاده و وسایل استاد در حال از بین رفتن است.

وی ادامه داد: پیشنهاد این است که خانه مجاور خانه استاد شهریار را تملک کرده و این جذبه تاریخی را حفظ کنیم؛ حتی می‌توان از ظرفیت خیران فرهنگی نیز در این موضوع به‌صورت جدی استفاده کرد و آن خانه ارزشمند را به پاتوق فرهنگی شعرا تبدیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شهروندان از وضعیت خانه ستارخان در شمس‌تبریزی گله‌مند هستند؛ چندین ماه پیش که به بازدید رفته بودیم اهالی منطقه اعلام نارضایتی می‌کردند، ظاهراً شهردار وقت منطقه چهار در آن هنگام به مردم آن منطقه قول داده بود که تملکاتی در آن محدوده انجام و این محیط به فضای سبز تبدیل خواهد شد، اما این موضوع همچنان تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت: در شهرهایی همچون مشهد ۲۸ سرا و در تهران بالای ۳۰ سرا وجود دارد که این سراها در محلات و مناطق مختلف تعریف شده و آماده است تا افراد در آن اسکان داده شود. در آخر «آخمقیه» گرمخانه‌ای وجود دارد که کارتن‌خواب‌ها در آن محل می‌مانند و بالای ۹۰ درصدشان مبتلا به اعتیاد هستند.

برگی ادامه داد: گرمخانه‌ها نباید در داخل شهر باشد؛ به‌عنوان مثال در محدوده وادی رحمت که قبلاً گرمخانه بوده، سپس به آتش‌نشانی داده شده و بعدها به بخش خصوصی اجاره داده شده، بهترین محل برای ایجاد گرمخانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با طرح تشکیل مجمع خیران که قبلاً به شورای اسلامی شهر ارائه داده شد، اما در شهرداری اهمیت چندانی به این موضوع داده نشد، می‌توانستیم نسبت به ایجاد سراها و گرمخانه‌ها اقدامات لازم را عملیاتی کنیم؛ چراکه خیران پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدنی در وادی رحمت مأموریتی به شورای اسلامی شهر داد و خواست تا در محل شهادت آیت‌الله قاضی‌طباطبایی و آیت‌الله شهید مدنی، برنامه‌های فرهنگی انجام شود؛ همچنین در شهر موزه‌ای برای انقلاب نداریم، بهتر است محل شهادت آیت‌الله قاضی‌طباطبایی در «باغشمال» را به موزه انقلاب تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه دو شهید محراب داریم که هویتی در تاریخ انقلاب برای شهر تبریز به شمار می‌رود، اضافه کرد: مراجعات به مسجد مقبره بسیار زیاد بوده، در حالی که وسعت آن کم است، آیت‌الله رئیسی نیز از فضای این مسجد انتقاد کرد؛ بنابراین می‌توانیم این مقبره را وسعت دهیم و جذابه مذهبی ایجاد کنیم؛ همچنین ستارخان، باقرخان، آیت‌الله قاضی‌طباطبایی، آیت‌الله شهید مدنی هویت شهر تبریز هستند و باید مغتنم شمرده شوند.

کد خبر 557217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.