آیا جهش بعدی کرونا خفیف‌تر است؟

محققان معتقدند که امیکرون آخرین سویه خطرناک ویروس کرونا محسوب می‌شود که در برابر واکسن مقاوم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصص بیماری‌های عفونی و مدیرعامل شرکت مدرنا اعلام کرده است که سویه بعدی ویروس کرونا پس از امیکرون، به اندازه سویه‌های قبلی خطرناک نخواهد بود و آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد واکسینه شده را خنثی نمی‌کند. این شخص معتقد است که به احتمال ۸۰ درصد امیکرون آخرین سویه خطرناک ویروس کرونا است و سویه‌های دیگر باعث بروز بیماری خفیف‌تر خواهد شد.

سویه امیکرون، نخستین بار در اواخر نوامبر سال گذشته میلادی در آفریقای جنوبی شناسایی شد و ازآنجاکه سرعت انتقال سویه جدید بسیار بالا بوده است، به سرعت جهان را دربرگرفت. بنابراین تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در بسیاری از کشورهای غربی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

متخصصان امیدوارند که نرخ بالای انتقال‌پذیری سویه امیکرون به همراه ماهیت نسبتاً خفیف آن، به پایان همه‌گیری کمک می‌کند. سویه امیکرون افراد زیادی در سراسر دنیا را آلوده کرده است؛ بنابراین بخش زیادی از جمعیت جهان مصونیت طبیعی در برابر آن را کسب کرده‌اند. همچنین، تعداد افراد واکسینه شده در سراسر جهان نیز افزایش پیدا کرده است. برخی کارشناسان بر این باور هستند که مرحله پاندمی کووید -۱۹ تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

کد خبر 557215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.