پاسخ شورای شهر لندن به کربن‌ صفر شدن تا سال ۲۰۳۰

شورای شهر لندن به گزارش GLA در مورد دستیابی به کربن‌ صفر شدن تا سال ۲۰۳۰ پاسخ داد که مقابله با تغییرات اقلیمی تنها در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که همه برای دستیابی به آن همکاری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن، در پاسخ به گزارش GLA (اداره لندن بزرگ که در زبان عامیانه با عنوان "تالار شهر" شناخته می‌شود) در مورد دستیابی به کربن صفر شدن تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد: "مناطق مختلف لندن نقش مهمی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی ایفا می‌کند و بازبینی مجدد این تعهد از سوی GLA که نویدبخش آینده‌ای درخشان از همکاری‌های مشترک و بلندپروازانه برای تبدیل لندن به پایتختی پاک‌تر و سبزتر برای همه است، مسرت‌آمیز به نظر می‌رسد. شورای شهر لندن از طرح کلی گزارش در مورد مقیاس چالش برای دستیابی به کربن صفر شدن تا سال ۲۰۳۰ که با بسیاری از اهداف آن در این زمینه همسو است استقبال می‌کند، با این حال مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تنها در صورتی موفق خواهد بود که همه برای دستیابی به آن همکاری داشته باشند."

شورای شهر لندن همچنین برای همکاری با GLA در پروژه‌هایی مانند اقدامات پیشگامانه برنامه مقاوم‌سازی لندن اعلام آمادگی کرد و این همکاری را نشانه‌ای از چگونگی حصول اطمینان جمعی از دستیابی به مزایای کربن صفر شدن از طریق ایجاد خانه‌های گرم‌تر، افزایش مشاغل سبز پایدار، هوای پاک‌تر، کاهش معضلات آب‌وهوایی شدید و به‌طور ویژه حداکثر سازی این مزایا برای آسیب‌پذیرترین قشرها دانست. در این راستا، به‌واسطه همکاری شورای شهر لندن با GLA در مأموریت "نیودیل سبز" (GND)، مناطق مختلف لندن شاهد افزایش فرصت‌های شغلی در بخش‌های پایدار سبز مانند خانه‌ها و ساختمان‌ها، حمل‌ونقل کم‌کربن، برق و امور مالی سبز و مواردی از این قبیل خواهند بود. این بخش‌ها برای دستیابی به اهداف کربن صفر در سراسر لندن و همچنین ایجاد مشاغل ضروری برای بهبود پایداری سبز پایتخت حیاتی خواهند بود.

گزارش GLA تأکید بسیاری بر استلزام سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی و خصوصی برای رسیدن به هدف کربن صفر شدن خالص دارد، با این وجود کربن صفر شدن تا سال ۲۰۳۰ نشان‌دهنده افزایشی قابل توجه در بلندپروازی‌های موجود در این زمینه، در مقایسه با اهداف ۲۰۵۰ است.

شورای شهر لندن در حال حاضر از طریق مشارکت با کمیسیون سرمایه‌گذاری آب‌وهوای شهرهای بریتانیا (UKCCIC)، درگیر امور مالی خصوصی شده است تا پیشرفت‌های سریع‌تری در مسیر کربن صفر شدن داشته باشد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن از مواجهه شورا، GLA و در سطح وسیع‌تر، دولت‌های محلی با فراخوان دولت به‌منظور حمایت از مکان‌ها و مناطق مختلف برای مقابله با چالش آب‌وهوایی خبر داد و اعلام کرد: "حمایت از مهارت‌ها و مشاغل سبز تنها از طریق سرمایه‌گذاری‌های سبز بیشتر ممکن است و این امر در چارچوب سیاستی قرار دارد که مناطق محلی را برای به‌کارگیری نوآوری و داشتن عرضه قوی توانمند می‌کند. در این راستا نمی‌توان از ضرورت نیاز به تحولی عادلانه غافل ماند که از گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر جوامع در برابر تغییرات آب‌وهوایی محافظت می‌کند؛ لذا لازم است GLA در مسیر کربن صفر خالص، از همکاری مناطق، بخش‌ها و سایر شرکای لندن برخوردار باشد."

کد خبر 557173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.