کاشان به‌زودی قطب تولید تجهیزات پزشکی کشور می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از قطب کشور شدن کاشان در تولید تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

محسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۳ کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در کاشان به تولید ماسک و گان مشغول هستند که سبب شده هیچ کمبودی در این حوزه نداشته باشیم؛ علاوه بر آن ۱۰ کارخانه نیز مجوز تولید گرفته‌اند و مشغول احداث هستند.

وی افزود: با افزایش ۱۰ کارخانه تولید تجهیزات پزشکی به تعداد قبلی، کاشان به قطب تولیدات تجهیزات پزشکی کشور تبدیل می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از وجود ۴۵ مرکز عرضه تجهیزات پزشکی در کاشان خبر داد و افزود: این تعداد فروشگاه برای منطقه کفایت می‌کند و کمبودی در این خصوص احساس نمی‌شود که البته تحت نظارت این سازمان مشمول آموزش و بازرسی قرار می‌گیرند.

فعالیت ۸۰ داروخانه در کاشان

وی با اشاره به موقعیت خوب کاشان از نظر دارا بودن داروهای کمیاب گفت: درحال‌حاضر ۸۰ داروخانه در کاشان فعالیت می‌کنند که به تأمین داروی بیماران می‌پردازند، ۱۱ داروخانه نیز به صورت شبانه‌روزی در این منطقه فعالیت می‌کنند و ۲۰ داروخانه دیگر در مرحله صدور پروانه و راه‌اندازی قرار دارند که برای راه‌اندازی، محدودیتی وجود ندارد.

تقی‌زاده با اشاره به وجود تحریم و کرونا اضافه کرد: وجود این دو عامل متأسفانه سبب شده که تخلفاتی در برخی داروخانه‌ها دیده شود که بازرسی و نظارت دقیق معرفی ۱۶ داروخانه متخلف به مراجع قضائی را در پی داشته است که این تخلفات شامل نداشتن برچسب اصالت دارو، گران‌فروشی یا فروش داروهای تاریخ گذشته است.

دو برابر شدن خرید دارو در سال جاری

وی از دو برابر شدن خرید دارو در سال جاری خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ مجموع کل گردش مالی خرید دارو در منطقه کاشان ۴۰ میلیارد تومان بوده که به علت شیوع پیام‌های بیشتر در ۹ ماهه سال جاری این عدد به ۷۵ میلیارد تومان رسیده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان کمبود برخی داروها مانند انسولین و سرم را مشکل کشوری دانست و گفت: با پیگیری‌های فراوان این داروها نیز از سازمان غذا و دارو تأمین شده است و به علت دوراندیشی و پیش‌بینی مجمع داروسازان کاشان ما کمتر با این مشکل روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو کارخانه تولید گیاهان دارویی در منطقه کاشان فعالیت می‌کنند، افزود: یک شرکت نیز توزیع داروهای گیاهی کارخانه‌های گیاهان دارویی سراسر کشور را در این منطقه برعهده دارد.

تقی‌زاده از فعالیت ۶۰ واحد عطاری و ۴۵ باشگاه بدن‌سازی در منطقه کاشان خبر داد و افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به علت فروش مکمل‌ها بر فعالیت باشگاه‌های بدن‌سازی نظارت می‌کند.

بازرسی عطاری‌ها و باشگاه‌های بدن‌سازی

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ عطاری‌ها و باشگاه بدن‌سازی بازرسی شده که چهار مورد تخلف پیگیری و به مراجع قضائی ارجاع داده شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: ۸۳ کارخانه و ۶۱ کارگاه تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در منطقه کاشان وجود دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۰ مورد بازرسی از آنها انجام شده که در این بازرسی‌ها ۱۵ پرونده تخلف به مراجع قضائی ارجاع و ۶۱ میلیون تومان کالای قاچاق کشف شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کاهش مراجعات مردمی به سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: با قرار دادن شماره واتس‌اپ ۰۹۹۲۳۲۳۸۶۷۷ مشکل جست‌وجوی دارو برای بیماران کاهش یافته است و از طریق واتس‌اپ، افراد پس از ارسال نسخ پزشکی آدرس داروخانه تهیه دارو را دریافت می‌کنند که این روش تاکنون در تسهیل‌گری خدمت به بیماران موفق بوده است.

تقی‌زاده شماره ۱۹۰ را همچنان پاسخ‌گوی بیماران برای دریافت و جست‌وجوی دارو معرفی کرد و از اعتبار ۷۰ میلیونی برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج در تهیه دارو خبر داد.

کد خبر 557165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.