اجرای کاداستر کشاورزی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی می‌تواند به سرعت به پایان برسد.

به گزارش ایمنا، حسن بابایی در نشست بررسی موانع و چالش‌های کاداستر اراضی کشاورزی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح مهم در کشور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و در صورت نیاز قوانین و آئین نامه‌های مرتبط اصلاح شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تشویق کشاورزان و مالکان، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی، زارعین را تشویق کرد که در اجرای این طرح کمک کنند و شورای عالی استان‌ها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم می‌توانند نقش بسزایی در اجرای کاداستر کشاورزی داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی کل کشور افزود: از حیث نظارتی لازم است که سازمان بازرسی کل کشور در قرارگاه ملی صدور اسناد کشاورزی حضور داشته باشد تا چنانچه دستگاهی در اجرای طرح تعلل کرد با آن برخورد شود.

وی در خصوص اصلاح قوانین و آئین نامه‌ها، گفت: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع کاداستر اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی و آئین نامه اجرایی آن است که باید با کار کارشناسی موانع اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 557135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.