احداث مدرن ترین پایانه تاکسی کشور در بلوار ساحلی اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: با توجه به ظرفیت کارون یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور در بلوار ساحلی شرقی با اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت حمیدی امروز _دوشنبه دوم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اهواز در سال ۷۶ تأسیس شد که وظیفه مدیریت ایستگاه‌ها، نظارت بر خطوط تاکسیرانی و ناوگان خودرویی حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر اهواز را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در اهواز وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی زرد و رسمی و ۱۷۰۰ دستگاه خودرو شخصی ساماندهی شده و تاکسی موقت هستند، افزود: بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه شهید چمران، به تناسب جمعیت اهواز باید به ازای هر ۱۲۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: بر اساس سرانه جمعیتی این شهر، باید ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد، اما با توجه به تعداد موجود نیازمند ۶۳۰۰ تاکسی دیگر است، در همین خصوص رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده حداقل تعداد ۵۰۰ دستگاه خودرو تاکسی دیگر به ناوگان تاکسیرانی اهواز افزوده شود.

وی گفت: ۱۰ دستگاه تاکسی برقی برای نخستین‌بار در استان از سال آینده با ظرفیت حمل هر دستگاه ۱۷ نفر به صورت پایلوت در هسته مرکزی شهر آغاز به کار خواهند کرد تا با توجه به مسیرهای طولانی اهواز و سرعت پایین این خودروها، امکان افزایش تعداد آن در سایر خطوط بررسی شود.

حمیدی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی در سال آینده بازسازی ایستگاه‌های تاکسی است، چرا که در ۱۵ سال گذشته اقدامات مؤثری در این خصوص صورت نگرفته است و در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت کارون یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور در بلوار ساحلی شرقی با اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شود.

وی تاکید کرد: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به اینکه رانندگان تاکسی به علت ارتباط زیاد با شهروندان در معرض خطر بیشتری قرار داشتند، این سازمان تعداد ۵۰ هزار ماسک سه لایه و سه مرحله مایع ضدعفونی‌کننده دست، به صورت رایگان بین رانندگان تاکسی فعال در خطوط تاکسیرانی کلان‌شهر اهواز توزیع کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: هوشمندسازی ایستگاه‌های تاکسی به ویژه ایستگاه شهید فهمیده با توجه به موقعیت آن و برنامه‌ای که برای مدرن‌سازی آن مدنظر است در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی، کرایه خود را به صورت الکترونیک و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه پرداخت کنند، البته این فرایند با توجه به فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی در مرحله انتخاب پیمانکار جدید قرار دارد و پس از آن عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای پیگیری هرگونه تخلفات احتمالی تاکسیرانان و موضوعاتی مانند دریافت اضافه کرایه یا رفتار ناصحیح رانندگان تاکسی مراتب را از طریق تماس با تلفن گویای ۱۳۷ شهرداری، ارسال کد نصب شده بر شیشه خودرو یا شماره پلاک تاکسی به سامانه پیامکی اختصاصی سازمان تاکسیرانی اهواز به شماره ۲۰۰۰۶۱۲۴ اعلام کنند.

کد خبر 557062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.