هشت کتاب جدید داستانی منتشر شد

کتاب‌های «تعمید»، «ناشناس»، «دو زن زیبا»، «سوفار»، «فروچاله»، «گذر»، «خوکچه‌ بادنما» و «تیراندازی طبق بخش‌نامه» از نویسندگان ایرانی توسط نشر نیماژ راهی بازار کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه داستان «تعمید» در ۹۰ صفحه‌ای با قیمت ۳۵ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب شامل ۹ داستان است که عنصر پیوند دهنده آن‌ها به‌یکدیگر، حرکت دایره‌واری از تراژدی به کمدی و یا بالعکس است.

مجموعه داستان «دو زن زیبا» که با قیمت ۳۵ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است، مجموعه داستانی شامل هشت داستان با محور زنان است که در تمام داستان‌ها با زنی روبه‌رو می‌شویم که در مواجهه با یک موقعیت خاص در زندگی قرار گرفته و باید راهی برای مقابله یا کنار آمدن با آن پیدا کند.

رمان «سوفار» نیز در ۳۲۰ صفحه‌ای با قیمت ۹۸ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به رمان قرار گرفته است. شخصیت اصلی این رمان، زن نویسنده‌ای است که به‌طور کاملاً تصادفی با مرد ثروتمندی آشنا می‌شود و مرد از او می‌خواهد در ازای دریافت مبلغ چشمگیری داستان زندگی‌اش را در خانه قدیمی مرد در نیاوران بنویسد و از همین جا ماجرا آغاز می‌شود.

رمان «فروچاله» نیز در ۱۱۶ صفحه‌ای با قیمت ۴۰ هزار تومان به قفسه کتابفروشی‌ها راه یافته است. شخصیت اصلی این رمان، دختری درگیر با اندیشه‌های عمیق است که مسائلی سطحی دوره‌اش کرده‌اند. طنز ضمنی و زیرلایه‌ای این رمان لبخندی تلخ بر لب مخاطب می‌نشاند.

رمان «گذر» که در ۱۴۶ صفحه و با قیمت ۴۸ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است، درباره شخصیتی به نام مهشاد است، مهشاد مرده است و جسد او در وان حمام خانه‌اش پیدا شده و در طول رمان، دوست مهشاد، فرانَک در پی کشف ناگفته‌هایی است که فکر می‌کند دلیل مرگ مهشاد را می‌تواند در آن‌ها بیابد. «گذر» روایت سرخوردگی‌ها و تنهایی‌های زنِ در جست‌وجوی استقلال در سال‌های پایانی دهه ۸۰ است. حکایتی که با گذشته پیوندی محکم دارد و تلاش زنان جوان تحصیل‌کرده برای گذر از گذشته و رهایی از آوارهای آن را متعین می‌کند.

مجموعه داستان «خوکچه بادنما» نیز ۱۹۰ صفحه است و با قیمت ۶۹ هزار تومان درج شده است. در این کتاب از پسِ هر داستان، ارتعاشات نهادینه شده‌ای بیرون می‌زند که آدم‌های داستان را از عمق بالا می‌کشد تا جراحت‌های زمانه بر پیکرهای شناورشان ملموس و باورپذیر شود. در داستان‌های این مجموعه طنزی سیاه ریشه دوانده است که پُل بین خیال و واقعیت را مستحکم نگه می‌دارد.

رمان «تیراندازی طبق بخش‌نامه» که در ۲۸۶ صفحه‌ای با قیمت ۹۵ هزار تومان به کتابفروشی‌ها عرضه شده است، روایتی از شخصیتی خیال‌پرداز به نام تیرداد کوهستانی است که در یکی از گردنه‌های برف‌گیر سمیرم به‌دنیا آمده و بعد از سانحه به‌دلیل مرگِ پدر و مادرش او را به پرورشگاه برده‌اند. او که در نوجوانی آواره شده به استخدام محیط‌زیست گچساران درمی‌آید او از پشت چشمی‌های دوربین شکاریِ روسی خود به دخترکی زاگرس‌نشین دل می‌بندد.

مجموعه داستان «ناشناس» نوشته پژند سلیمانی در ۱۴۰ صفحه و با قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است. علاوه بر داستان «ناشناس» که عنوان کتاب است، داستان‌های «قرمز آتشی»، «فرشته‌ها خوب می‌شنوند و بعضی‌هایشان خوب می‌بینند»، «گمنام»، «سر هیچ و پوچ»، «سانتافه»، «درست مثل فیلم‌ها»، «از زیر برقع آبی»، «فوبیا»، «کلاغ‌پر»، «پایان‌خدمت»، «بن‌بست»، «خدای هزاردلاری»، «خراب‌شده»، «سورتو» و «فوری فروشی» دیگر داستان‌های این کتاب است. در ۱۶ داستان این کتاب، مسائل اجتماعی برجسته است و ساختار آن به حال و هوای این روزها و عصر حاضر می‌پردازد.

به گزارش ایمنا، کتاب‌های «تعمید» نوشته مسعود ریاحی (مجموعه داستان)، «دو زن زیبا» نوشته آرام روانشاد (مجموعه داستان)، «سوفار» نوشته افسانه احمدی (رمان)، «فروچاله» نوشته زینب حبیبی (رمان)، «گذر» نوشته نفیسه مرادی (رمان)، «خوکچه بادنما» نوشته احمد آرام (مجموعه داستان) و «تیراندازی طبق بخش‌نامه» نوشته حسن بهرامی (رمان) به‌تازگی توسط نشر نیماژ منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند.

کد خبر 557034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.