خروج سامانه ناپایدار جوی از اصفهان تا پایان امروز/پایداری شرایط جوی تا پایان هفته

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از خروج سامانه ناپایدار جوی تا پایان وقت امروز از استان خبر داد و گفت: از فردا تا اواخر هفته جوی نسبتا پایدار روی استان برقرار خواهد بود و کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه ناپایدار از شرق استان تا پایان وقت امروز است و آسمان در اکثر مناطق استان به صورت قسمتی تا نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی و رعد و برق در مناطق شرقی استان، ادامه داد: از فردا تا اواخر هفته جوی نسبتاً پایدار روی استان برقرار خواهد بود و کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز ۱۶ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای این کلان‌شهر در خنک‌ترین ساعت‌های صبح فردا به یک درجه می‌رسد؛ همچنین گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده کاشان با ۱۸ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهرستان، صبح بوئین‌ومیاندشت با منفی ۱۱ درجه خواهد بود.

آقایی درخصوص میزان بارش در شهرهای استان اصفهان گفت: بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان فریدون‌شهر با ۱۱ میلی‌متر باران و ۱۰ سانتی‌متر برف بوده است. همچنین در شهرستان‌های سمیرم شش میلی‌متر بارش و چهار سانتی‌متر برف، بوئین و میاندشت نزدیک به شش میلی‌متر بارش، اردستان نزدیک به هفت میلی‌متر بارش، اصفهان نزدیک به یک میلی‌متر، خوانسار نزدیک به سه میلی‌متر، دهاقان نزدیک به چهار میلی‌متر، کاشان نزدیک به دو میلی‌متر و ورزنه نزدیک به پنج میلی‌متر بارش اتفاق افتاده و میزان بارش‌ها در شهرستان‌های دیگر نیز کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

وی احتمال بارش در شهر اصفهان را دور از انتظار دانست و گفت: بارش‌هایی که تا پایان وقت امروز اتفاق می‌افتد بیشتر در قسمت چوپانان، انارک، خوروبیابانک و شمال شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 557033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.